Obtíže při rozhodování v oblasti profesní volby
Thesis title in Czech: | Obtíže při rozhodování v oblasti profesní volby |
---|---|
Thesis title in English: | Difficulties in career decision making |
Key words: | Volba povolání, kariérní teorie, obtíže při volbě povolání. |
English key words: | Career choice, career theories, difficulties in career decision making. |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 13.10.2014 |
Date of assignment: | 13.10.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 16.10.2014 |
Date and time of defence: | 07.09.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 26.07.2016 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. |
Guidelines |
Teoretická částdiplomové práce bude členěna na oddíly zaměřené na kariérní vývoj člověka, teorie kariérního vývoje a faktory ovlivňující profesní volbu. V první kapitole budou definovány základní pojmy z oblasti profesní volby a kariérního vývoje. V další části budou popsány základní vývojové etapy člověka s důrazem na kariérní vývoj, především podle teorie životních stadií D. E. Supera. Poslední část bude věnována faktorům ovlivňujícím volbu povolání, především motivaci, a obtížím při rozhodování.
Cílemempirická částije zmapovat faktory, které ovlivňují profesní volbu českých adolescentů za pomoci Dotazníku těžkostí při volbě povolání, a získat orientační normy pro tento dotazník. Diplomová práce může sloužit jako podklad pro výchovné a kariérní poradce na školách, kteří na jejím základě mohou pomoci studentům s jejich rozhodováním v oblasti profesní volby. |
References |
Coetzee, M.,Royhorne-Jacobs, H. (2007). Career Counselling and Guidance in the Workplace:A Manual for Career Practitioners. Wetton: Juta & Company. 216 p.
Crites, J. O. (1974). Career Maturity Inventory: Theory and Research Handbook. Monterey, CA: CTB/McGraw-Hill. Friedmann, Z.(2006) Profesní orientace žáků. In STŘELEC, S. (ed.). Studie z teorie a metodiky výchovy II. Brno: Masarykova univerzita. Greenhaus, J.H. (2009). Career management, SAGE Publications, Inc. Hrabal, V. (1984). Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN. Nilsson, P. Akerbloom, P. (2001). Kariérové poradenství pro život: poradenská metoda budoucnosti. Brno: P. F. Art. Pavelková, I. (1990). Perspektivní orientace jako činitel rozvoje osobnosti. Praha: Academia. Super, D. E. (1957) The Psychology of Careers: An Introduction to Vocational Development. New York: Harper & Row. Štikar, J., et al (2003). Psychologie ve světě práce. Praha: Karolinum. Úlcová, H. (2003). Přístup mladých lidí ke vzdělávání a jejich profesní uplatnění. Praha: NUOV. Vendel, Š. (2008). Kariérní poradenství. Praha: Grada. |