Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Thesis title in Czech: | Učitel jako významný dospělý v životě žáka |
---|---|
Thesis title in English: | Teacher as significant adult in the life of a student |
Key words: | učitel, žák, školní prostředí, identifikace, autorita, motivace, role učitele, osobnost učitele, vývoj žáka |
English key words: | teacher, student, school environment, identification, authority, motivation, role of the teacher, teachers´personality, developement of a student |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 13.10.2014 |
Date of assignment: | 13.10.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 23.11.2015 |
Date and time of defence: | 26.01.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 26.11.2015 |
Date of proceeded defence: | 26.01.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Guidelines |
Tato diplomová práce se zabývá současným postavením učitele v životě žáka i v dnešní společnosti. Hlavním cílem je zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda a do jaké míry dochází k identifikaci žáka s učitelem a jakých podob nabývá role učitele v životě žáka. |
References |
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1. HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 174 s. ISBN 80-717-8635-7. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: Cesty k lepšímu vyučování. Praha: Postál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. PAŘÍZEK, Vlastimil. Učitel v nezvyklé školní situaci. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 102 s. Knihovnička učitele. ISBN 80-042-3897-1. PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 248 s. ISBN 80-729-0092-7. PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 154 p. ISBN 80-717-8621-7. ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6., rev. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4731-339. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. Praha: Univerzita Karlova, 1997. ISBN 807184487X. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-802-4621-531. VALIŠOVÁ, Alena. Autorita ve výchově. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-857-3. VALIŠOVÁ, A. a kol. Relativizace autority a dopady na současnou mládež. 1. vyd. Praha : ISV, 2005. 314 s. ISBN 8086642437 |