Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Thesis title in Czech: Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Thesis title in English: Teacher as significant adult in the life of a student
Key words: učitel, žák, školní prostředí, identifikace, autorita, motivace, role učitele, osobnost učitele, vývoj žáka
English key words: teacher, student, school environment, identification, authority, motivation, role of the teacher, teachers´personality, developement of a student
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 13.10.2014
Date of assignment: 13.10.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 23.11.2015
Date and time of defence: 26.01.2016 00:00
Date of electronic submission:26.11.2015
Date of proceeded defence: 26.01.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce se zabývá současným postavením učitele v životě žáka i v dnešní společnosti. Hlavním cílem je zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda a do jaké míry dochází k identifikaci žáka s učitelem a jakých podob nabývá role učitele v životě žáka.
References
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 174 s. ISBN 80-717-8635-7.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: Cesty k lepšímu vyučování. Praha: Postál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
PAŘÍZEK, Vlastimil. Učitel v nezvyklé školní situaci. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 102 s. Knihovnička učitele. ISBN 80-042-3897-1.
PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 248 s. ISBN 80-729-0092-7.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 154 p. ISBN 80-717-8621-7.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6., rev. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4731-339.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. Praha: Univerzita Karlova, 1997. ISBN 807184487X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-802-4621-531.
VALIŠOVÁ, Alena. Autorita ve výchově. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-857-3.
VALIŠOVÁ, A. a kol. Relativizace autority a dopady na současnou mládež. 1. vyd. Praha : ISV, 2005. 314 s. ISBN 8086642437
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html