Neurofyziologické metódy a techniky v marketingovom výskume v Českej republike
Thesis title in thesis language (Slovak): | Neurofyziologické metódy a techniky v marketingovom výskume v Českej republike |
---|---|
Thesis title in Czech: | Neurofyziologické metody a techniky v marketingovém výzkumu v České republice |
Thesis title in English: | Neurophysiological methods and techniques in marketing research in Czech republic |
Key words: | Neuromarketing, marketingový výskum, reklama, metódy a techniky marketingového výskumu. |
English key words: | Neuromarketing, market research, advertisement, methods and techniques in market research. |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | slovenština |
Department: | Department of Sociology (21-KSOC) |
Supervisor: | Ing. Petra Průšová |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 16.07.2014 |
Date of assignment: | 16.07.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 09.10.2014 |
Date and time of defence: | 08.09.2016 08:30 |
Date of electronic submission: | 01.08.2016 |
Date of proceeded defence: | 08.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D. |
Guidelines |
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter (empirická data budou spíše v roli dokumentace). Autorka vyjde z obecné relace „reklama - společnost“, přičemž její hlavní pozornost bude zaměřena na funkce reklamy ve společnosti, na vliv reklamy na společnost, na její jednotlivé oblasti i na různé skupiny obyvatelstva. Po terminologických pasážích a nástinu vývoje reklamy (v hlavních meznících) se bude věnovat stěžejní části – vliv reklamy na českou společnost po r. 1989 (s dílčími momenty srovnání s předchozím obdobím). |
References |
Schultz, don E.: Moderní reklama. Praha, Grada 1995
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Slováry 1996 Vysekalová, J.: Reklama. Praha, Grada 2003 Otmarová, M.: Reklama z pohledu sociologie. Diplomová práce. Praha, katedra sociologie FF UK 1998 Melicharová, J.. Reklama ve společnosti a společnost v reklamě (Sociologická analýza reklamy). Diplomová práce. Praha, Česká zemědělská univerzita 2003 Williamson, J.: Decoding Advertisements. Ideology and Meaning in Advertising. London, Marion Boyars 2005 Klein, N.: Bez loga. Praha, Argo 2005 Schudson, M.: Advertising, The Uneasy Persuation. New York, Basic Books 1986 Hellmann, K.-U.: Konsum der Werbung. Wiesbaden, VS Verlag für Sozialwissenschaften 2004 Kenneth E. C. - Baack, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Praha, Computer Press 2008 Baudrillard, J.: “Advertising.” The System of Objects. New York, Verso 1996 Packard, V.: The Hidden Persuaders. Brooklyn, Ig Publishing 1980 konkrétní výzkumy různých agentur: CVVM, GfK, STEM apod. |