Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Neurofyziologické metódy a techniky v marketingovom výskume v Českej republike
Thesis title in thesis language (Slovak): Neurofyziologické metódy a techniky v marketingovom výskume v Českej republike
Thesis title in Czech: Neurofyziologické metody a techniky v marketingovém výzkumu v České republice
Thesis title in English: Neurophysiological methods and techniques in marketing research in Czech republic
Key words: Neuromarketing, marketingový výskum, reklama, metódy a techniky marketingového výskumu.
English key words: Neuromarketing, market research, advertisement, methods and techniques in market research.
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: slovenština
Department: Department of Sociology (21-KSOC)
Supervisor: Ing. Petra Průšová
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 16.07.2014
Date of assignment: 16.07.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.10.2014
Date and time of defence: 08.09.2016 08:30
Date of electronic submission:01.08.2016
Date of proceeded defence: 08.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter (empirická data budou spíše v roli dokumentace). Autorka vyjde z obecné relace „reklama - společnost“, přičemž její hlavní pozornost bude zaměřena na funkce reklamy ve společnosti, na vliv reklamy na společnost, na její jednotlivé oblasti i na různé skupiny obyvatelstva. Po terminologických pasážích a nástinu vývoje reklamy (v hlavních meznících) se bude věnovat stěžejní části – vliv reklamy na českou společnost po r. 1989 (s dílčími momenty srovnání s předchozím obdobím).
References
Schultz, don E.: Moderní reklama. Praha, Grada 1995
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Slováry 1996
Vysekalová, J.: Reklama. Praha, Grada 2003
Otmarová, M.: Reklama z pohledu sociologie. Diplomová práce. Praha, katedra sociologie FF UK 1998
Melicharová, J.. Reklama ve společnosti a společnost v reklamě (Sociologická analýza reklamy). Diplomová práce. Praha, Česká zemědělská univerzita 2003
Williamson, J.: Decoding Advertisements. Ideology and Meaning in Advertising. London, Marion Boyars 2005
Klein, N.: Bez loga. Praha, Argo 2005
Schudson, M.: Advertising, The Uneasy Persuation. New York, Basic Books 1986
Hellmann, K.-U.: Konsum der Werbung. Wiesbaden, VS Verlag für Sozialwissenschaften 2004
Kenneth E. C. - Baack, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Praha, Computer Press 2008
Baudrillard, J.: “Advertising.” The System of Objects. New York, Verso 1996
Packard, V.: The Hidden Persuaders. Brooklyn, Ig Publishing 1980
konkrétní výzkumy různých agentur: CVVM, GfK, STEM apod.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html