Audiovizuální performance v kontextu digitálního prostředí
Thesis title in Czech: | Audiovizuální performance v kontextu digitálního prostředí |
---|---|
Thesis title in English: | Audiovisual performance in the context of digital environment |
Key words: | audiovizuální performance, technický obraz, pohyblivý obraz, VJing, live cinema, software, hudební klip, digitální média |
English key words: | audiovisual performance, technical image, moving image, VJing, live cinema, software, music video, digital media |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 08.09.2014 |
Date of assignment: | 08.09.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 16.09.2014 |
Date and time of defence: | 15.09.2016 09:00 |
Date of electronic submission: | 31.07.2016 |
Date of proceeded defence: | 15.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Denisa Kera, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je popsat principy současné audiovizuální performance se zaměřením na její algoritmickou povahu. Text popíše moderní směry současné audiovize a zasadí je do historického kontextu umění pohyblivých obrazů. Důraz zde bude kladen především na vizuální složku díla a na související aspekty, které do propojení zvuku a obrazu přináší digitální prostředí. Záměrem práce je tedy představit nové přístupy k tvorbě videa, kdy je obraz vznikající v reálném čase chápán jako propojení záměru autora a programového kódu. Předběžná osnova práce 1. Úvod 2. Filozofické chápání obrazu 3. Historický vývoj audiovize 4. Algoritmus jako základ digitálního média 5. Současné formy audiovizuální performance 6. Softwarové nástroje 7. Závěr Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
Live Visuals. L. Aceti, S. Gibson, and S. Müller Arisona (volume eds). Ö. Sahin (ed.). Special Issue. Leonardo Electronic Almanac (LEA), Volume 19(3), MIT Press. 2013. ISBN 978-1-906897-22-2. MANOVICH, Lev. Software takes command: extending the language of new media. New York: Bloomsbury, 2013. ISBN 978-162-3567-453. NAUMANN, Edited by Dieter Daniels and Sandra a With Jan THOBEN. Audiovisuology: compendium. Trade ed. Köln: König, 2010. ISBN 38-656-0686-5. SPINRAD, Paul. The VJ book: inspirations and practical advice for live visuals performance. Los Angeles, CA: Feral House, c2005, 221 p. ISBN 19-325-9509-0. LUND, Hrsg. Cornelia Lund; Hrsg. Holger. Audio - visual: On Visual Music |