Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Thesis title in Czech: | Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání |
---|---|
Thesis title in English: | School as a Community Center - the Reality and Possibilities of Development of Community Education |
Key words: | lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie |
English key words: | local community, school as a community center, cooperation, community work, lifelong learning, case study |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.09.2014 |
Date of assignment: | 02.09.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 22.09.2014 |
Date and time of defence: | 24.06.2015 09:00 |
Date of electronic submission: | 10.05.2015 |
Date of proceeded defence: | 24.06.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Guidelines |
Téma práce vyvěrá z potřeby reflektovat realitu nového alternativního pojetí školy jako komunitního centra na území České republiky. Práce srovnává tento model s tradičním pojetím školy a modely komunitního vzdělávání ve vybraných zahraničních zemích. Cílem práce je prostřednictvím analýzy vybrané literatury, metodických dokumentů, studií, dobré praxe a vlastní případové studie popsat a kriticky nahlédnout současnou praxi komunitního vzdělávání u nás a navrhnout možnosti dalšího rozvoje.
Předběžná osnova práce: - Současné trendy biodromální edukace - Vývoj konceptu komunitního vzdělávání u nás a v zahraničí - Teoretické principy školy jako komunitního centra - Vztah komunity a školy v současné praxi - Aktuální otázky implementace komunitního vzdělávání u nás - Případová studie |
References |
FRIČ, Pavol. Tři tváře komunitního dobrovolnictví: neformální pomoc, organizovaná práce a virtuální aktivismus. Praha: Agnes, Hestia, 2012. 137 s. ISBN 978-80-903696-9-6.
LAUERMANN, Marek. MŠMT. Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol. Brno, 2008. MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2008. 384 s. ISBN 978-80-7367-502-8. MURPHY, Kamila; NOVÁK, Tomáš. Příručka profesního rozvoje koordinátora komunitního vzdělávání. Praha: Nová škola o. p. s., 2005. 58 s. ISBN 80-903631-1-3. VIK, Vladislav. Jak zavést komunitní vzdělávání do školy. Praha: Nová škola o. p. s., 2007. 24 s. ISBN 80-903631-6-4. www.communityschools.org |