Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Thesis title in Czech: Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Thesis title in English: School as a Community Center - the Reality and Possibilities of Development of Community Education
Key words: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie
English key words: local community, school as a community center, cooperation, community work, lifelong learning, case study
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.09.2014
Date of assignment: 02.09.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.09.2014
Date and time of defence: 24.06.2015 09:00
Date of electronic submission:10.05.2015
Date of proceeded defence: 24.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Téma práce vyvěrá z potřeby reflektovat realitu nového alternativního pojetí školy jako komunitního centra na území České republiky. Práce srovnává tento model s tradičním pojetím školy a modely komunitního vzdělávání ve vybraných zahraničních zemích. Cílem práce je prostřednictvím analýzy vybrané literatury, metodických dokumentů, studií, dobré praxe a vlastní případové studie popsat a kriticky nahlédnout současnou praxi komunitního vzdělávání u nás a navrhnout možnosti dalšího rozvoje.
Předběžná osnova práce:
- Současné trendy biodromální edukace
- Vývoj konceptu komunitního vzdělávání u nás a v zahraničí
- Teoretické principy školy jako komunitního centra
- Vztah komunity a školy v současné praxi
- Aktuální otázky implementace komunitního vzdělávání u nás
- Případová studie
References
FRIČ, Pavol. Tři tváře komunitního dobrovolnictví: neformální pomoc, organizovaná práce a virtuální aktivismus. Praha: Agnes, Hestia, 2012. 137 s. ISBN 978-80-903696-9-6.
LAUERMANN, Marek. MŠMT. Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol. Brno, 2008.
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2008. 384 s. ISBN 978-80-7367-502-8.
MURPHY, Kamila; NOVÁK, Tomáš. Příručka profesního rozvoje koordinátora komunitního vzdělávání. Praha: Nová škola o. p. s., 2005. 58 s. ISBN 80-903631-1-3.
VIK, Vladislav. Jak zavést komunitní vzdělávání do školy. Praha: Nová škola o. p. s., 2007. 24 s. ISBN 80-903631-6-4.
www.communityschools.org
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html