Situace a potřeby cizinců s dětmi s postižením žijících v ČR
Thesis title in Czech: | Situace a potřeby cizinců s dětmi s postižením žijících v ČR |
---|---|
Thesis title in English: | The situation and needs of foreigners with children with disabilities living in the Czech Republic |
Key words: | děti s postižením|tělesné postižení|mentální postižení|autismus|rodina|cizinci|sociální služby|zrakové postižení |
English key words: | children with disabilities|family|foreigners|social services|visual impairment|physical disability|intellectual disability|autism |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Work (21-KSOCP) |
Supervisor: | PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.07.2014 |
Date of assignment: | 29.07.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 28.11.2014 |
Date and time of defence: | 01.02.2018 10:00 |
Date of electronic submission: | 21.12.2017 |
Date of proceeded defence: | 01.02.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Daniela Vodáčková |
Guidelines |
Tato diplomová práce se bude zabývat situací a potřebami cizinců žijících v ČR, kteří mají dítě s postižením. Budu se zajímat především o to, jak se tito lidé dostávají k sociálním službám, které by jim v jejich situaci mohly pomoci (např. raná péče), kde o nich hledají informace, do jaké míry je využívají a zda existují nějaké jazykové či kulturní bariéry, které jim ve využívání těchto služeb brání. Tyto otázky budu zkoumat pomocí kvalitativních metod, půjde zejména o rozhovory se samotnými rodiči a sociálními pracovníky, kteří s nimi spolupracují. 1 ÚVOD 2 CÍLE, METODY – kvalitativní metody, rozhovory s rodiči a sociálními pracovníky 3 TEORETICKÁ ČÁST - cizinci v ČR – jací tu nejčastěji žijí, jaké mají problémy, komunikační a kulturní bariéry - postižení dítěte – jednotlivé typy (tělesné, mentální + PAS, smyslové), reakce rodiny, srovnávání se se situací - nabízené soc. služby pro rodiny s dětmi s postižením 4 PRAKTICKÁ ČÁST - výsledky rozhovorů s rodiči - výsledky rozhovorů se soc. pracovníky 5 ZÁVĚR |
References |
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2012. VAGNEROVÁ, M., KREJČOVÁ, L., STRNADOVÁ, I. Náročné mateřství: Být matkou postiženého dítěte. Praha: Karolinum, 2009. CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. FITZNEROVÁ, I. Máme dítě s handicapem. Praha: Portál, 2010. MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: SLON, 1997. SORIANO, V. Raná péče : Analýza situace v Evropě. Brusel: Evropská agentura pro rozvoj speciální pedagogiky, 2005. ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice: My a oni v multikulturní společnosti 21. století. Praha: Portál, 2001. DRBOHLAV, D. a kol. Migrace a (i)migranti v Česku: kdo jsme, odkud přicházíme, kam jdeme?. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2010. NOVÝ, I., SCHROLL-MACHL, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005. |