Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Situace a potřeby cizinců s dětmi s postižením žijících v ČR
Thesis title in Czech: Situace a potřeby cizinců s dětmi s postižením žijících v ČR
Thesis title in English: The situation and needs of foreigners with children with disabilities living in the Czech Republic
Key words: děti s postižením|tělesné postižení|mentální postižení|autismus|rodina|cizinci|sociální služby|zrakové postižení
English key words: children with disabilities|family|foreigners|social services|visual impairment|physical disability|intellectual disability|autism
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Work (21-KSOCP)
Supervisor: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.07.2014
Date of assignment: 29.07.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 28.11.2014
Date and time of defence: 01.02.2018 10:00
Date of electronic submission:21.12.2017
Date of proceeded defence: 01.02.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Daniela Vodáčková
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce se bude zabývat situací a potřebami cizinců žijících v ČR, kteří mají dítě s postižením. Budu se zajímat především o to, jak se tito lidé dostávají k sociálním službám, které by jim v jejich situaci mohly pomoci (např. raná péče), kde o nich hledají informace, do jaké míry je využívají a zda existují nějaké jazykové či kulturní bariéry, které jim ve využívání těchto služeb brání. Tyto otázky budu zkoumat pomocí kvalitativních metod, půjde zejména o rozhovory se samotnými rodiči a sociálními pracovníky, kteří s nimi spolupracují.

1 ÚVOD
2 CÍLE, METODY – kvalitativní metody, rozhovory s rodiči a sociálními pracovníky
3 TEORETICKÁ ČÁST
- cizinci v ČR – jací tu nejčastěji žijí, jaké mají problémy, komunikační a kulturní bariéry
- postižení dítěte – jednotlivé typy (tělesné, mentální + PAS, smyslové), reakce rodiny, srovnávání se se situací
- nabízené soc. služby pro rodiny s dětmi s postižením
4 PRAKTICKÁ ČÁST
- výsledky rozhovorů s rodiči
- výsledky rozhovorů se soc. pracovníky
5 ZÁVĚR
References
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2012.
VAGNEROVÁ, M., KREJČOVÁ, L., STRNADOVÁ, I. Náročné mateřství: Být matkou postiženého dítěte. Praha: Karolinum, 2009.
CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001.
FITZNEROVÁ, I. Máme dítě s handicapem. Praha: Portál, 2010.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: SLON, 1997.
SORIANO, V. Raná péče : Analýza situace v Evropě. Brusel: Evropská agentura pro rozvoj speciální pedagogiky, 2005.
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice: My a oni v multikulturní společnosti 21. století. Praha: Portál, 2001.
DRBOHLAV, D. a kol. Migrace a (i)migranti v Česku: kdo jsme, odkud přicházíme, kam jdeme?. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2010.
NOVÝ, I., SCHROLL-MACHL, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html