Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Hudební etnografie kreativniho kolektivu SDBS
Thesis title in Czech: Hudební etnografie kreativniho kolektivu SDBS
Thesis title in English: Musical ethnography of the creative collective SDBS
Key words: hudební etnografie, „sdbs“, komunita, událost, DIY, dočasná autonomní zóna, hudební intenzita, otupování smyslového vnímání, anestetizace vědomí
English key words: musical etnography, „sdbs“, community, event, DIY, temporary autonomous zone, the intensity of music, dulling of sensory perception, the anesthetization of consciousness
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Musicology (21-UHV)
Supervisor: Mgr. Vít Zdrálek, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.06.2014
Date of assignment: 10.09.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 24.09.2014
Date and time of defence: 07.09.2015 09:30
Date of electronic submission:30.06.2015
Date of proceeded defence: 07.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Matěj Kratochvíl, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Tereza Havelková, Ph.D.
Guidelines
Předmětem bakalářské práce je výzkum nezávislé pražské komunity zabývající se pořádáním festivalů a promotérskou činností. Skupina se pohybuje na alternativní scéně několik let a její záběr protíná široké spektrum hudebních žánrů s důrazem na psychedelické hudební žánry (psychedelic rock, stoner rock, psychedelic blues, psychedelic jazz atd.). Snahou sdbs je vytvářet svépomocí (skrze koncept „Do it yourself“) unikátní a holisticky pojaté události. V rámci pořádaných akcí se soustředí na reflexi společensko-politických témat, jakými jsou např. různé druhy netolarance (vůči náboženství a lidské spiritualitě, mystice, k životnímu stylu atd.) a snaží se vytvořit a stmelit kulturu v ČR okolo žánrů, které propaguje, a navázat pevnější spolupráci s ostatními promotérskými skupinami v Praze i mimo ni (spolupracuje např. s promotérskou skupinou „][„). Mým cílem bude z pozice insidera sledovat a analyzovat aktivitu a vnitřní fungování komunity: Jakou kulturu kolektiv formuje a jaký vliv má jeho činnost na tu stávající? Jak se skupině sdbs daří udržet komunitní rozměr pořádaných akcí, aniž by došlo k organizačnímu vyčerpání a komercionalizaci? Jaké prostředky k tomu využívá a jaké koncepty a myšlenkové směry ve svém přístupu reflektuje? Jak důležitá je pro aktivity skupiny myšlenková a hodnotová základna, ze které vychází (koncept umění, intersubjektivita atd.)? Pro potřeby bakalářské práce budu využívat metody etnomuzikologie (zúčastněné a nezúčastněné pozorování, rozhovory atd.) a přístupy kulturní analýzy.
References
Gregory F. Barz (ed.), Timothy J. Cooley (ed.), Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology, 2. vyd., New York: Oxford University Press 2008.
Graham St. John (ed.), The Local Scenes and Global Culture of Psytrance, Routledge: Chapman & Hall 2011.
Zuzana Jurková a kol., Pražské hudební světy, Praha: Karolinum 2014.
Jean-Claude Kaufmann, Chápající rozhovor, Praha: Sociologické nakladatelství SLON 2010.
Marta Kolářová (ed.), Revolta stylem: Hudební subkultury mládeže v České republice, Praha: Sociologické nakladatelství SLON 2012.
George McKay, DiY Culture: Party & Protest in Nineties Britain, London and New York: Verso, 1998.
Charles Allen Mueller, The Music of the Goth Subculture: Postmodernism and Aesthetics, disertační práce, Florida State University 2008.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html