Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Self-efficacy v tranzitorním momentu přechodu mezi ZŠ a SŠ
Thesis title in Czech: Self-efficacy v tranzitorním momentu přechodu mezi ZŠ a SŠ
Thesis title in English: Self-efficacy in transition from elementary school to high school
Key words: Akademická self-efficacy|tranzitorní moment|přechod na střední školu|očekávání
English key words: Academic self-efficacy|transition moment|transition to high school|expectation
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.06.2014
Date of assignment: 04.06.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.06.2014
Date and time of defence: 21.05.2018 00:00
Date of electronic submission:09.04.2018
Date of proceeded defence: 21.05.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem projektu je zjistit vývoj vnímané akademické účinnosti v životní etapě, která působí na děti a dospívající jako zátěž. Zaměřujeme se na přechod dítěte mezi jednotlivými stupni vzdělávání. Na základě získaných dat chceme poskytnout učitelům a rodičům nástroje, jimiž mohou posilovat vnímanou akademickou účinnost dětí a dospívajících zvláště v těchto obdobích. Teoretické základy našeho výzkumného projektu tvoří koncept self-efficacy vycházející ze sociálně kognitivní teorie. Použití tohoto konceptu se uplatnilo v našich dřívějších výzkumech u dětí různých věkových kategorií, dospělých v roli vychovatelů i pro definici interaktivních vztahů ve dvojicích rodič (vychovatel)-dítě. Data budou sebrána dotazníkovou formou, přičemž bude použit dotazník zjišťující akademickou self-efficacy dítěte a dotazník očekávání vzhledem ke změně školy.
References
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: W. H. Freeman
Mikšík, O. (2009). Psychika osobnosti v období závažných životních a společenských změn. Praha: Karolinum.
Pajares, F., Urban, T. (2006). Self-efficacy beliefs of adolescents. Greenwich: IAP – Information Age Pub., Inc.
Krejčová, L. (2011). Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada.
Schunk, D. (2008). Learning theories: an educational perspective. Upper Saddle River: Pearson education.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html