Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Komunikační bariéry mezi učiteli a žáky ve výuce na střední odborné škole
Thesis title in Czech: Komunikační bariéry mezi učiteli a žáky ve výuce na střední odborné škole
Thesis title in English: Communication Barriers between teachers and pupils in secondary education
Key words: pedagogická komunikace,výuková komunikace, komunikační bariéry, komunikační ostýchavost
English key words: educational communication,communication barriers, communication apprehension
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 26.05.2014
Date of assignment: 26.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.06.2015
Date and time of defence: 27.01.2016 00:00
Date of electronic submission:15.11.2015
Date of proceeded defence: 27.01.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce se zabývá komunikačními bariérami žáků střední odborné školy.Práce je rozdělena do dvouhlavních částí - teoretické a empirické. Teoretická část je věnována pedagogické komunikaci, zvláště pak komunikaci výukové , komumunikačním bariérám a na závěr komunikační ostýchavosti jako jedné z možných překážek komunikace.
Empirická část obsahuje závěry výzkumu týkající se komunikačních bariér včetně komunikační ostýchavosti, který proběhl formou rozhovoru s pedagogy střední odborné školy a dotazníků u studentů.

This diploma work deals with educational communication among students and teachers at the special secondary school. It is divided into two parts:the theoretical and empirical one. The main idea of the theoretical work is to find out what communication barriers there exist and what communication apprehension is and how much it influence people´s life. The empirical part solves how teachers deal with communication problems with their students and how much students and teacheras know about communication apprehension at school.
References
Gavora, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno:Paidos, 2005
Kolář, Z.a kol. Výkladový slovník z pedagogiky. Praha: Grada, 2012
Mikuláštík,M. komunikační dovednosti v praxi. Praha:Grada, 2003
Pech, J. Řeč těla- Umění komunikace. Praha:NS Svoboda, 2009
Šeďová, K.,Švaříček, R.,Šalamounová, Z. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012
Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha:Portál, 2007


Elektrovické zdroje:
Gavora,P. Smelosť verzus ostýchavosť v komunikácii gymnazistov. Studia paedagogica, roč.16, č.1, rok 2011, www.phil.muni.cz/journals/sp
McCroskey, J.C. (1976) The problems with communication apprehension in the classroom. The Florida Speech Communication Journal, 4 http://www.jamescmccroskey.com/publications/066.pdf
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html