Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Marketing vzdělávání
Thesis title in Czech: Marketing vzdělávání
Thesis title in English: Marketing of Education
Key words: Vzdělávací marketing, marketingové řízení, vzdělávací instituce, vysoké školství.
English key words: Educational marketing, marketing management, educational institutions, higher education
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Sociology (21-KSOC)
Supervisor: Ing. Martina Sieber, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.05.2014
Date of assignment: 26.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.06.2014
Date and time of defence: 17.06.2015 08:30
Date of electronic submission:06.05.2015
Date of proceeded defence: 17.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce reflektuje teoretické přístupy vyrovnání se se specifiky marketingu produktu vzdělávání, který balancuje na pomezí služeb a neziskového sektoru. Z toho vyplývají marketingová specifika jak v rovině strategické, tak i taktické. Shromážděné teoretické poznatky jsou srovnávány s konkrétním praktickým příkladem a aplikovány na návrh optimalizace konkrétního marketingu, podpořené analýzou dostupných dat. Tyto návrhy mohou sloužit jako informační podpora při přípravě nové akreditace studijního programu, jež je v praktické části analyzován.
References
Bačuvčík, R. (2011). Marketing neziskových organizací. (1. vyd., 190 s.) Zlín: VeRBuM.
Foret, M.(2012) Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. (2. aktualiz., 116 s.) Brno: BizBooks.
Hannagan, T. (1996). Marketing pro neziskový sektor. (1. vyd., 205 s.) Praha: Management Press.
Jakubíková, D. (2000). Marketing školy. (1.vyd, 54 s.) Liberec: Technická univerzita v Liberci.
Janečková, L. (2001). Marketing služeb. (1. vyd., 179 s.) Praha: Grada.
Kotler, P., & Fox, K. (c1995). Strategic marketing for educational institutions. (12. vyd, 484 s.) Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
Lockhart, J. (2011). How to market your school: a guide to marketing, communication, and public relations for school administrators. (19.vyd., 245 s.) Lanham, Md.: Rowman.
Maringe, F. (2009). Marketing higher education: theory and practice. (14. aktualiz., 195 s.) Berkshire: Open University Press.
Marketing vysokých škol: sborník příspěvků z mezinárodní konference projektu Tempus Phare CME 97- 3026, Praha, 16. - 17. března 2000. (2000). (1. vyd., 256 s.) Praha: Centrum pro studium vysokého školství; České vysoké učení technické - Fakulta strojní.
Přibová, M. (1996). Marketingový výzkum v praxi. (1.vyd., 238 s.) Praha: Grada.
Slavík, J. (2014). Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. (1. vyd., 183 s.) Praha: Grada.
Světlík, J. (2006). Marketingové řízení školy. (1.vyd, 300 s.) Praha: ASPI.
Světlík, J. (1996). Marketing školy. (1. vyd., 384 s.) Zlín: Ekka.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html