Vliv mediální agendy na veřejnou agendu v České republice
Thesis title in Czech: | Vliv mediální agendy na veřejnou agendu v České republice |
---|---|
Thesis title in English: | The influence of media agenda on public agenda in the Czech Republic |
Key words: | Agenda setting; Mediální agenda; Veřejná agenda; Veřejné mínění, Téma, Tematická kategorie |
English key words: | Agenda setting, Media agenda, Public agenda, Public opinion, Issue, Thematic category |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Sociology (21-KSOC) |
Supervisor: | PhDr. Mgr. Petr Lupač, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.05.2014 |
Date of assignment: | 26.05.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 02.02.2015 |
Date and time of defence: | 17.06.2015 08:30 |
Date of electronic submission: | 06.05.2015 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce bude vycházet z teoretických základů teorie agenda setting, konkrétně její části popisující vliv médií na veřejné mínění. Teoretickými podklady budou především práce zahraničních autorů, například dílo McCombse, jednoho z hlavních představitelů teorie agenda setting. Zdrojem teoretické části bude také český sborník „Agenda-setting: teoretické přístupy“, který je zatím nejkomplexnější původně českou publikací o teorii agenda setting. Hlavními cíli práce bude pokusit se ověřit hypotézu, že teoretické předpoklady vlivu médií na veřejné mínění formulované teorií agenda setting jsou platné v mediálním a veřejném prostoru v České republice, a zjistit, která témata jsou v našem prostředí v obou agendách zastoupena nejvíce. V empirické části bude použita metoda obsahové analýzy a výsledky z průzkumů veřejného mínění ve vymezeném časovém úseku. Obsahová analýza se bude týkat témat, které vybraná média vypichují jako nejdůležitější. Kritériem pro výběr médií bude celostátní dosah a velikost publika. Publikum vybraných médií musí zahrnovat významnou část populace České republiky. Z výsledků výzkumu veřejného mínění budou použita data z odpovědí na otázku na nejdůležitější celospolečenská témata v době konání výzkumu. Závěrem práce bude zhodnocení možnosti aplikace teorie agenda setting a jejího empirického výzkumu na české prostředí a popis charakteru hlavních témat mediální a veřejné agendy v českém prostředí. |
References |
Louw, E. (2005). The Media and the Political Process. London: SAGE Publication Ltd. Luhmann, N. (2000). The Reality of Mass Media. Stanford: Stanford University Press. McCombs, M., & Protess, D. L. (1991). Agenda setting – Reading on Media, Public Opinion, and Policymaking. New York: Routldge Taylor & Francis Group. McCombs, M. (2009). Agenda Setting: nastolování agendy – masová média a veřejné mínění. Praha: Portál. Škodová, M. et kol. (2008). Agenda-setting: teoretické přístupy. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.. |