Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Aspekty motivace v crowdfundingu
Thesis title in Czech: Aspekty motivace v crowdfundingu
Thesis title in English: Facets of motivation in crowdfunding
Key words: Crowdfunding, Motivace, Internet, Sociání sítě, Teorie racionální volby.
English key words: Crowdfunding, Motivation, Internet, Social network, Rational choice theory.
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Sociology (21-KSOC)
Supervisor: PhDr. Mgr. Petr Lupač, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.05.2014
Date of assignment: 26.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 23.07.2014
Date and time of defence: 06.09.2016 09:00
Date of electronic submission:09.05.2016
Date of proceeded defence: 06.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jan Sládek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce se bude zabývat analýzou aspektů motivace v crowdfundingu a její důležitostí pro vytvoření komunity kolem projektů. Teoretická část bude vycházet z podrobné rešerše dostupných prací z oblastí analýz crowfundingu, teorie racionální volby, teorie dobrovolnictví a případně dalšími relevantními sociologickými teoriemi. Získané hypotézy budou ověřeny v empirické části, která bude spočívat v realizaci a vyhodnocení online dotazníkového šetření backerů tří vybraných projektů různých žánrů. Práce by měla odhalit faktory zvýšené míry motivace pro podporu crowdfundingových projektů.
References
Allingham, Michael (2002). "Choice Theory: A Very Short Introduction", Oxford, ISBN 978-0192803030.
Anand, P. (1993)."Foundations of Rational Choice Under Risk", Oxford: Oxford University Press.
Bicchieri, Cristina (2003). “Rationality and Game Theory”, in The Handbook of Rationality, The Oxford Reference Library of Philosophy, Oxford University Press.
Y. Weng and D. Fesenmaier. (2003) “Assessing Motivaiton of Contribution in Online Communities: An Empirical Investigation of an Online Travel Community,” Electronic Markets, vol. 13,
T. Lambert and A. Schwienbacher. (2010) “An Empirical Analysis of Crowdfunding,”
D. Oyserman. (2009) “Identity-based motivation: Implications for action-readiness, procedural-readiness, and consumer behavior,” Journal of Consumer Psychology, vol. 19
J. Aaker and S. Akutsu. (2009) “Why do people give? The role of identity in giving,” Journal of Consumer Psychology, vol. 19
A. Agrawal, C. Catalini, and A. Goldfarb (2011) “Offline Relationships, Distance, and the Internet: The Geography of Crowdfunding,” National Bureau of Economic Research,, Cambridge
P. Zhang, (2008) “Motivational Affordances: Fundamental Reasons for ICT Design and Use,” Communications of the ACM, vol. 51
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html