Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání
Thesis title in Czech: | Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání |
---|---|
Thesis title in English: | Self-efficacy in transitional moments with a focus on the transition from primary to lower secondary school education |
Key words: | self-efficacy, akademická self-efficacy, přechod, adaptace, změna |
English key words: | self-efficacy, academic self-efficacy, transition, adaptation, change |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.05.2014 |
Date of assignment: | 23.05.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 03.06.2014 |
Date and time of defence: | 07.09.2015 00:00 |
Date of electronic submission: | 13.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce bude zjistit vývoj vnímané akademické účinnosti v životní etapě, která působí na děti jako zátěžová. Zaměří se na přechod dítěte mezi 5. ročníkem a 6. ročníkem základní školy. Na základě získaných dat bude možné poskytnout učitelům a rodičům nástroje, jimiž mohou posilovat vnímanou akademickou účinnost dětí v tomto období. Teoretická část práce se bude opírat zejména o koncept self-efficacy vycházejícího ze sociálně kognitivní teorie. Použití tohoto konceptu se již uplatnilo v dřívějších výzkumech u dětí různých věkových kategorií. Empirická část bude obsahovat kvantitativní výzkum, který se zaměří na sledování vývoje vnímané akademické účinnosti. Pro šetření bude použit dotazník, který bude administrován před přechodem do jiné etapy vzdělávání a následně po přechodu do této etapy. |
References |
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. (604 s.) New York: W. H. Freeman. Fröhlich-Gildhoff, K., Becker, J., & Fischer, S. (2012). Gestärkt von Anfang an: Resilienzförderung in der Kita. (190 s.) Weinheim: Beltz. Laverick, D., & Renck Jalongo, M. (2011). Transitions to early care and aducation: internation perspectives on making schools ready for young children. (xv, 204 s.) Dordrecht: Springer Miller, T. (c2010). Handbook of stressful transitions across the lifespan. (xxiii, 691 s.) New York: Springer. Seefeldt, C., Denton, K., Galper, A., & Younoszai, T. (1999). The relation between Head Start parents' participation in a transition demonstration, education, efficacy and their children's academic abilities. Early Childhood Research Quarterly, 14(1), 99-109. Tsang, S. K., Hui, E. K., & Law, B. (2012). Self-efficacy as a positive youth development construct: a conceptual review. The Scientific World Journal, 2012. |