Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Různé psychologické aspekty dětské kresby
Thesis title in Czech: Různé psychologické aspekty dětské kresby
Thesis title in English: Various psychological aspects of children´s drawings
Key words: dětská kresba, kognitivní zrání, předškolní věk, rodina
English key words: children's drawing, cognitive maturation, preschool age, family
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.05.2014
Date of assignment: 23.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 03.06.2014
Date and time of defence: 19.05.2015 00:00
Date of electronic submission:07.04.2015
Date of proceeded defence: 19.05.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Jaroslav Šturma
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zaměřuje na psychologické aspekty kresby předškolních dětí z úplných a neúplných rodin. V teoretické části bude dětská kresba popsána jako jeden ze základních projevů sémiotické funkce a bude zdůrazněn její význam v procesu kognitivního zrání. Také bude věnována pozornost kresbě jako projektivní diagnostické metodě.
V empirické části proběhne sběr dat a interpretace kreseb dětí různého věku předškolního období z úplných a neúplných rodin s důrazem na kognitivní zralost jedince a rodinné vztahy s respektem k projektivní funkci kresby. Výsledky mohou přispět k lepšímu poznání dětského vnímání díky interpretaci různých kreseb.
References
Case, C., Dalley, T. (1997). Arteterapie s dětmi. Praha: Portál.
Davido, R. (2002). Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál.
Di Leo, J. H. (1996). Young Children and their Drawings. New York: Brunner/Mazel.
Malchiodi, C. A. (1998). Understanding children´s drawings. New York: The Guilford Press.
Matějček, Z., Dytrych, Z. (1994). Děti, rodina a stres. Praha: Galén.
Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. (2009) Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.
Šicková-Fabrici, J. (2002). Základy arteterapie. Praha: Portál.
Šturma, J., Vágnerová, M. (2010). Kresba postavy. Brno: Psychodiagnostika.
Uždil, J. (2002). Čáry, klikyháky, panáci a auta. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I. - dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html