Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Frustrační tolerance u adolescentů se závislostní problematikou
Thesis title in Czech: Frustrační tolerance u adolescentů se závislostní problematikou
Thesis title in English: Frustration tolerance in adolescents with addiction
Key words: frustrace, adolescence, závislost, Rosenzweigův obrázkový frustrační test (C-W)
English key words: frustration, adolescence, substance abuse, Rosenzweig P-F Study
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: prof. PhDr. Jiří Šípek, CSc., Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.05.2014
Date of assignment: 23.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 03.06.2014
Date and time of defence: 23.05.2017 00:00
Date of electronic submission:20.04.2017
Date of proceeded defence: 23.05.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Guidelines


Diplomový projekt mapuje reaktivitu na běžné životní frustrace u adolescentů, s výskytem závislostního chování v anamnéze.
Teoretická část shrnuje poznatky týkající se frustrace a reakcí na ni v kontextu dospívání. Dále se stručně věnuje tématu závislostního chování, primárně užívání návykových látek.
Cílem výzkumného šetření je zachytit možný vztah mezi způsobem reagování na běžnou frustraci a závislostním chováním u jedinců ve věku patnáct až osmnáct let. Pro vybranou skupinu je společné umístění v některém typu pobytového zařízení pro nezletilé. Sběr dat bude uskutečňován pomocí projektivní metody Rosenzweigova obrázkového frustračního testu (C-W).
Snahou diplomové práce je přispět k pochopení psychologických souvislostí problematiky závislosti u dospívajících z hlediska psychické zátěže a potencionální přínos pro další práci s touto cílovou skupinou.


References


ARNETT, J. J. (2009). Adolescense and emerging adulthood.4. ed. Upper Saddle River: Prentice Hall. ISBN 978-0-13505-258-7.
BALAŠTÍKOVÁ, V., BLATNÝ, M., KOHOUTEK, T. (2004). Aspekty sebepojetí jako determinanty výběru strategií zvládání u adolescentů. Československá psychologie: Časopis pro psychologickou teorii a praxi, 48 (5). Praha: Academia.
ČÁP, D. (2011). Tvorba uživatelské příručky k testu PFT (C-W). Rigorózní práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filosofická fakulta.
ČÁP, J., DYTRYCH, Z. (1968). Utváření osobnosti v náročných životních situacích. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
HORT, VL., HRDLIČKA, M., KOCOURKOVÁ, J., MALÁ. E. et al. (2008). Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-404-5.
HOŠEK, V. (1997). Psychologie odolnosti. Praha: Univerzita Karlova.
LATA, P., MUJTABA, B., JOSHI, M. C. (1992). Age and Reactions to Frustration. Journal of Personality and Clinical Studies.
NEŠPOR, K. (2001). Vaše děti a návykové látky. Praha: Portál. ISBN 80-7178-515-6
NEŠPOR, K. (2000). Návykové chování a závislost. Praha: Portál. ISBN 80-7178-432-X.
ROSENZWEIG, S. (1945). The Picture-Association Method and its Application in a Study of Reactions to Frustration. Journal of Personality Assessment.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. et al. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-1049-8.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D, VÁGNEROVÁ, M. (2001). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. ISBN 80-7178-545-8.
ŠÍPEK, J. (2000). Projektivní metody. Praha: ISV. ISBN 80-85866-53-6.
VÁGNEROVÁ, M. (2005). Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html