Porovnávacia štúdia metód práce knihovníkov s detským čitateľom mladšieho školského veku za účelom rozvoja čitateľskej gramotnosti
Thesis title in thesis language (Slovak): | Porovnávacia štúdia metód práce knihovníkov s detským čitateľom mladšieho školského veku za účelom rozvoja čitateľskej gramotnosti |
---|---|
Thesis title in Czech: | Srovnávací studie metod práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku s cílem rozvoje čtenářské gramotnosti |
Thesis title in English: | Comparative study of methods of librarians work with school aged children in order to develop reading literacy |
Key words: | Čtenářská gramotnost, Dětský knihovník, Dětský čtenář, Periodizace dětského čtenáře, Metody práce knihovníků |
English key words: | Reading literacy, Children's librarian, Children's reader, Periodization of children's reader, Librarian's working methods |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | slovenština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 22.05.2014 |
Date of assignment: | 22.05.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 09.07.2014 |
Date and time of defence: | 30.01.2017 09:00 |
Date of electronic submission: | 15.12.2016 |
Date of proceeded defence: | 30.01.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Barbora Drobíková, Ph.D. |
Guidelines |
Práca analyzuje potreby detského čitateľa mladšieho školského veku, prácu knihovníkov s týmito čitateľmi a aktivity na podporu čitateľskej gramotnosti. Súčasťou diplomovej práce bude kvalitatívny výskum, v ktorom budú porovnané dve knižnice (Mestská knižnica v Prahe a Mestská knižnica v Bratislave), s dôrazom na aktivity a prácu knihovníkov. Predbežná osnova práce: - Teoretické ukotvenie práce - Špecifiká práce knihovníka v detskom oddelení - Aktivity podporujúce čitateľskú gramotnosť v knižnici - Kvalitatívny výskum: porovnanie dvoch knižníc (Mestská knižnica v Prahe a Mestská knižnica v Bratislave) Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
· BECKER, Katherine. 24 Hours in the Children’s Section: An Observational Study at the Public Library. Early Childhood Education Journal [online]. 2012, vol. 40, issue 2, s. 107-114 [cit. 2014-04-27]. DOI: 10.1007/s10643-011-0499-0. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s10643-011-0499-0 · CARAVETTE, Loretta. Portrait of the Reader as a Young Child. Children & Libraries: The Journal of the Association for Library Service to Children [online]. 2011, vol. 9, issue 2, s. 52-57 [cit. 2014-04-27]. Dostupné z:http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,uid,url&db=a9h&AN=64396906&lang=cs&site=ehost-live · GALÁŠOVÁ, Jana. Kniha jako pozitivní závislost : Role knihovny při výchově k dětskému čtenářství : Z referátu na konferenci Kniha v 21. století. Bulletin SKIP [online]. 2006, č. 1 [cit. 2006–05–25]. Dostupné z: · LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Dítě a kniha : o čtenářství jedenáctiletých. 1. vyd. Plzeň : Aleš Čeněk, 2004. 179 s. ISBN: 80-86898-01-6. · STAUFFER, Suzanne M. Developing Children's Interest in Reading. Library Trends [online]. 2007, vol. 56, issue 2, s. 402-422 [cit. 2014-04-27]. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,uid,url&db=a9h&AN=28817873&lang=cs&site=ehost-live · VÁŠOVÁ, Lidmila. Úvod do bibliopedagogiky. Praha: ISV nakladatelství, 1995, 189 s. ISBN 8085866072. |