Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Žákovská knížka a její proměny
Thesis title in Czech: Žákovská knížka a její proměny
Thesis title in English: The Gradebook and its Change over Time
Key words: Žákovská knížka, elektronická žákovská knížka, hodnocení žáků, funkce žákovské knížky, historie žákovské knížky
English key words: Gradebook, electronic gradebook, student evaluation, functions of gradebook, history of gradebook
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.05.2014
Date of assignment: 22.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.05.2015
Date and time of defence: 17.06.2015 09:00
Date of electronic submission:11.05.2015
Date of proceeded defence: 17.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Guidelines
Tato práce je zaměřena na charakteristiku žákovské knížky. Cílem je zjistit, kdy byla zavedena do škol v České republice a jak či zda vůbec je legislativně ukotvena, jakou má strukturu, k čemu je využívána a jaké jsou nové trendy.
Přínosem této práce je ucelený obraz o žákovské knížce, který obsahuje charakteristiku prvních žákovských knížek z 50. let minulého století, používaných v České republice a v kontrastu je uvedena i charakteristika žákovské knížky ve školním roce 2014/15. Dále je zde kapitola věnovaná hodnocení v žákovských knížkách. Práce obsahuje vyhodnocení dotazníku pro přiblížení postoje žáků, učitelů a zákonných zástupců k žákovské knížce.
References
BERAN, Vít a Jitka VINKLEROVÁ. Žákovské knížky, týdenní plány, portfolia. Učitelské listy. 2007/2008, roč. 15, č. 3.
DORAN. There's a S.M.A.R.T. Management Review. There's a S.M.A.R.T. Way to Write Management's Goals and Objectives. 1981, Vol. 70, Issue 11.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele: podoby vyučování a třídní management, osobnost učitele a jeho autorita, inovace ve výuce, klíčové kompetence ve vzdělávání, práce s informačními prameny, pedagogická diagnostika. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2011, 456 s. ISBN 978-802-4733-579.
VIKTOROVÁ, Ida a Irena SMETÁČKOVÁ. Žákovské knížky, neviditelná samozřejmost. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014, 189 s., [2] s. obr. příl. ISBN 978-80-7290-771-7.
KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 157 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0885-X.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 1. vyd. Brno: MSD, 2011, 153 s. ISBN 978-807-3921-699.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proč tradiční žákovská knížka už nestačí: Hodnocení podporující učení. Komenský; časopis pro učitele 1. až 5. ročníku základní devítileté školy. 2012/2013, roč. 137, č. 3.
LUKÁŠOVÁ, Hana. Kvalita života dětí a didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 202 s., ISBN 978-807-3677-848.
SLAVÍK, Jan. Autonomní a heteronomní pojetí školního hodnocení - aktuální problém pedagogické teorie a praxe. Pedagogika [online]. 2003, LIII, č. 1, s. 5 - 25 [cit. 6. 4. 2015]. Dostupné z:http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=10195
TÁBORSKÝ, Pavel. Žákovská knížka s osobním programem. Rodina a škola časopis pro rodiče vyd. Ministerstvo školství. 2008, roč. 55, č. 8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html