Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Řeč u dětí předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Thesis title in Czech: Řeč u dětí předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Thesis title in English: Language of Preschool Childern Come from Social and Cultural Handicapped Environment
Key words: dítě předškolního věku,řeč,vývoj řeči, sociokulturní znevýhodnění
English key words: language, language development, preschool children, social and cultural handicap
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.05.2014
Date of assignment: 22.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 16.06.2014
Date and time of defence: 14.06.2016 00:00
Date of electronic submission:05.05.2016
Date of proceeded defence: 14.06.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce se zabývá řečovými schopnostmi a řečovými specifiky dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, především dětí romských. Mapuje strategie řečového rozvoje u těchto dětí. Dále se věnuje problematice jazykových kódů jako teoretickým východiskům. V praktické části srovnává řečové schopnosti dětí z dětské skupiny a přípravného ročníku při ZŠ Havlíčkovo náměstí a dětí z mateřské školy.
References
Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných: případ SIM - Středisek integrace menšin. Vyd. 1. Editor Dana Bittnerová. Praha: Ermat, 2009, 263 s. ISBN 978-808-7178-065.
DĚDIČ. Výchova a vzdělávání cikánských dětí a mládeže. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 174 s. ISBN 80-7178-635-7.
HÜBSCHMANNOVÁ, Milena. Můžeme se domluvit. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 19931995, 129 s. ISBN 80-706-7563-2.
KAMIŠ, Karel. Jazyk a jazyková výchova dětí: předškolního věku. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986.
ŠOTOLOVÁ, Eva. Vzdělávání Romů. 1. vyd. Praha: Grada Pub., 2000, 95 p. ISBN 80-716-9528-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 978-802-4609-560.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Vyd. 1. Praha: Argo, 1999, 594 s. ISBN 80-720-3124-4.
Sociální nerovnosti ve vzdělávání: Aktuální problematika pro českou pedagogiku Jan Průcha.
DOPITA, Miroslav. Pierre Bourdieu o umění, výchově a společnosti: reflexe sociologie praxe Pierra Bourdieua v české sociologii. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, 183 s. ISBN 978-802-4416-502.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html