Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Thesis title in Czech: | Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele |
---|---|
Thesis title in English: | A Conception of Preschool Child´s resilience and its Comparison from Teacher´s and Parent´s Point of View |
Key words: | psychická odolnost, resilience, předškolní věk, dítě předškolního věku, seberegulace, iniciativa, vztahy/vazby, srovnání, učitel, rodič, faktory, vývoj, odměny, tresty, rozvoj |
English key words: | psychological resilience, preschool age, child of preschool age, self-regulation, initiative, attachment/relationships, comparison, teacher, parent, factors, development, rewards, punishments |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PhDr. Hana Krykorková, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 22.05.2014 |
Date of assignment: | 22.05.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 06.10.2014 |
Date and time of defence: | 17.06.2015 09:00 |
Date of electronic submission: | 30.04.2015 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Guidelines |
Tato bakalářská práce se zabývá pojetím psychické odolností dětí předškolního věku a jeho srovnáním z hlediska rodiče a učitele. V teoretické části je vymezeno, co to psychická odolnost je, jaké existují její významy a jak si je vykládáme, také jsou zde vymezeny faktory, které ovlivňují psychickou odolnost dítěte. Dále je důležitá osobnost a vývoj dítěte předškolního věku, zejména jeho fyzický vývoj, socializace, hra a ranná vazba k blízkému člověku, které je zde také věnována pozornost. Teoretická část je zakončena odměnami a tresty a jejich vlivem na psychickou odolnost dětí a také rozvojem odolnosti. Empirická část se zabývá porovnáváním psychické odolnosti z pohledu rodiče a učitele. |
References |
KOUKOLÍK, František a Jana DRTILOVÁ. Vzpoura deprivantů: o špatných lidech, skupinové hlouposti a uchvácené moci. Editor Lubomír Houdek. Praha: Makropulos, 1996, 303 s. ISBN 80-901-7768-9. HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 160 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4714-240 HOSKOVCOVÁ, Simona a Lucie SUCHOCHLEBOVÁ RYNTOVÁ. Výchova k psychické odolnosti dítěte: silní pro život. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 218 s. Pro rodiče. ISBN 978-802-4722-061 MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha: Portál, 1995, 109 s. ISBN 80-852-8200-3. PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 240 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4729-596 ŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 102 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4729-473 |