Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Thesis title in Czech: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Thesis title in English: A Conception of Preschool Child´s resilience and its Comparison from Teacher´s and Parent´s Point of View
Key words: psychická odolnost, resilience, předškolní věk, dítě předškolního věku, seberegulace, iniciativa, vztahy/vazby, srovnání, učitel, rodič, faktory, vývoj, odměny, tresty, rozvoj
English key words: psychological resilience, preschool age, child of preschool age, self-regulation, initiative, attachment/relationships, comparison, teacher, parent, factors, development, rewards, punishments
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.05.2014
Date of assignment: 22.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 06.10.2014
Date and time of defence: 17.06.2015 09:00
Date of electronic submission:30.04.2015
Date of proceeded defence: 17.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato bakalářská práce se zabývá pojetím psychické odolností dětí předškolního věku a jeho srovnáním z hlediska rodiče a učitele. V teoretické části je vymezeno, co to psychická odolnost je, jaké existují její významy a jak si je vykládáme, také jsou zde vymezeny faktory, které ovlivňují psychickou odolnost dítěte. Dále je důležitá osobnost a vývoj dítěte předškolního věku, zejména jeho fyzický vývoj, socializace, hra a ranná vazba k blízkému člověku, které je zde také věnována pozornost. Teoretická část je zakončena odměnami a tresty a jejich vlivem na psychickou odolnost dětí a také rozvojem odolnosti. Empirická část se zabývá porovnáváním psychické odolnosti z pohledu rodiče a učitele.
References
KOUKOLÍK, František a Jana DRTILOVÁ. Vzpoura deprivantů: o špatných lidech, skupinové hlouposti a uchvácené moci. Editor Lubomír Houdek. Praha: Makropulos, 1996, 303 s. ISBN 80-901-7768-9.
HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 160 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4714-240
HOSKOVCOVÁ, Simona a Lucie SUCHOCHLEBOVÁ RYNTOVÁ. Výchova k psychické odolnosti dítěte: silní pro život. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 218 s. Pro rodiče. ISBN 978-802-4722-061
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha: Portál, 1995, 109 s. ISBN 80-852-8200-3.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 240 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4729-596
ŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 102 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4729-473
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html