Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Praktická zkušenost jako prostředek k volbě vhodného studijního oboru
Thesis title in Czech: Praktická zkušenost jako prostředek k volbě vhodného studijního oboru
Thesis title in English: The Choice of an Appropriate Subject of Study Through Practical Experience
Key words: kariérní poradenství, praktická zkušenost, kariérní volba, volba studijního oboru, studenti středních škol
English key words: career counselling, practical experience, career choice, choice of studies, high school students
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.05.2014
Date of assignment: 22.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.07.2014
Date and time of defence: 15.06.2015 09:00
Date of electronic submission:07.05.2015
Date of proceeded defence: 15.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
V rámci své bakalářské práce bych se ráda věnovala oblasti kariérního poradenství. Mou cílovou skupinou budou studenti středních škol rozhodující se pro studium na vysoké škole. Jedním z kroků poradenského procesu je získávání specifických informací o zamýšleném oboru, právě tento krok je terčem mého zájmu. Domnívám se, že pro vhodný výběr povolání a následnou spokojenost v rámci vlastní kariéry je zásadní, aby se student dostal do osobního kontaktu se zvoleným povoláním a udělal si jasnou představu o každodenní realitě daného zaměstnání před definitivním rozhodnutí o studiu. Ráda bych se zabývala otázkou, nakolik uchazeči tuto možnost vyhledávají, s jakými překážkami se setkávají a případně jak tuto zkušenost hodnotí. V rámci teoretické části práce bych stručně uvedla oblast kariérního poradenství obecně, dále bych se věnovala oblasti kariérního procesu a potřebám konkrétní cílové skupiny. Zabývala bych se také konkrétně získáváním specifických informací o zvoleném povolání. Pokusila bych se zmapovat, jaké možnosti studenti mají, pokud se chtějí dostat do bližšího kontaktu s daným zaměstnáním. V rámci empirické části bych pak prostřednictvím případové studie uvedla příklady studentů, kteří se do bližšího kontaktu s vybraným zaměstnáním dostali (prostřednictvím brigád, stáží apod.) a těch, kteří se pro studium rozhodli bez podobné zkušenosti. Nakonec bych představila vlastní projekt, v rámci kterého bych chtěla vytvořit databázi dobrovolníků (začala bych se studenty vysokých škol jakožto snadněji oslovitelnou skupinou), kteří by byli ochotni uchazečům nabídnout pomoc, zprostředkovat zkušenost v rámci daného povolání a kromě toho i přiblížit studium daného oboru. Projekt bych se pokusila uskutečnit, poukázala bych na jeho průběh, možné přínosy, případné překážky a zkušenosti zúčastněných.
References
BEKOVÁ,L.; GRAJCÁR, Š. Zborník kazuistík z praxe kariérového poradenstva. Bratislava:Slovenská akademická asociácia pre medzinárodnú spoluprácu, centrum Euroguidance, 2012.
DISMAN, M. 2002. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.
KLÍMOVÁ, M. a kol. Teorie a praxe výchovného poradenství. Praha: Státní pedagogickénakladatelství, 1987.
SCHERREROVÁ, D. Poradenství jako nástroj formování představ adolescentů o studijnímoboru na vysoké škole. Brno. Disertační práce. Masarykova univerzita v Brně, Fakultasociálních studií, katedra Sociální politiky a sociální práce. Dostupné z:https://is.muni.cz/th/45610/fss_d_a2/Disertace.pdf.
VENDEL, Š. Kariérní poradenství. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1731-9.
WATT, G. Supporting Employability: Guides to Good Practice in Employment Counsellingand Guidance. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities,1998. ISBN 92-828-4260-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html