Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Standardy informační gramotnosti pro základní vzdělávání
Thesis title in Czech: Standardy informační gramotnosti pro základní vzdělávání
Thesis title in English: Information literacy standards for elementary education
Key words: informační gramotnost, standardy informační gramotnosti, vzdělávání, základní vzdělávání, základní škola
English key words: information literacy, information literacy standards, education, elementary education, elementary school
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.05.2014
Date of assignment: 22.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.07.2014
Date and time of defence: 14.09.2015 09:00
Date of electronic submission:28.07.2015
Date of proceeded defence: 14.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce bude mapovat současnou situaci v oblasti rozvoje informační gramotnosti na základních školách (v ČR a na vybraných příkladech v zahraničí) a příklady zahraničních standardů informační gramotnosti pro tento stupeň vzdělávacího systému. Hlavním cílem bude shromáždit podklady pro tvorbu standardů informační gramotnosti pro absolventy 9. třídy základní škol v České republice. Bude navázána úzká spolupráce s pracovními skupinami, které se touto problematikou zabývají.

Osnova:
· Zmapování stavu informačního vzdělávání na základních školách: vybraný region
· Zahraniční zkušenosti s informačním vzděláváním na ZŠ: vybraná země (region)
· Příklady standardů informační gramotnosti pro žáky základních škol a jejich komparace
· Návrh standardů pro žáky 9. tříd základních škol

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
1. Information Literacy Competency Standards for Higher Education. ACRL. Chicago: American Library Association, 2004, č. 1[online]. Dostupné http://www.ala.org/ala/acrl/acrlstandards/informationliteracycompetency.htm
2. Presidential Commission on Iformation Literacy. Final report [online]. Chicago: American library associaton, Chicago. Dostupné z:http://www.ala.org/acrl/publications/whitepapers/presidential
3. Standardy informační gramotnosti vysokoškolského studenta. IVIG [online]. 2010. Dostupné z:http://www.ivig.cz/standardy-student.html
4. DOMBROVSKÁ, Michaela; LANDOVÁ, Hana; TICHÁ, Ludmila. Informační gramotnost - teorie a praxe v ČR. Národní knihovna knihovnická revue []. 2004, roč. 15, č. 1, s. 7- 18. ISSN 1214-0678 Dostupné online: http://knihovna.nkp.cz/nkkr0401/0401007.html
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html