Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Public relations v českých knihovnách: analýza externí komunikační strategie
Thesis title in Czech: Public relations v českých knihovnách: analýza externí komunikační strategie
Thesis title in English: Public relations in Czech libraries: analysis of external communication strategy
Key words: public relations, komunikační strategie, veřejné knihovny, Česko
English key words: public relations, communication strategy, public libraries, Czech Republic
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.05.2014
Date of assignment: 22.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.07.2014
Date and time of defence: 14.09.2015 09:00
Date of electronic submission:13.07.2015
Date of proceeded defence: 14.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Pavlína Kolínová
 
 
 
Advisors: PhDr. Radka Římanová, Ph.D.
Guidelines
Tématem diplomové práce je problematika public relations (dále jen PR) v prostředí českých knihoven. Cílem teoretické části práce je komplexně shrnout PR jako jednu z hlavních forem externí marketingové komunikace knihoven, tzn. analyzovat význam, cíle, zázemí, kompetence, nástroje, metody a obsahovou náplň knihovnických PR. V empirické části bude prezentován projekt průzkumného šetření o realizaci PR v českých knihovnách, včetně srovnávací analýzy s průzkumy z minulých let. Praktickou část práce rozšíří přehledová studie prezentující externí komunikační strategii a PR aktivity dvou vybraných královéhradeckých knihoven v roce 2014.

Osnova
1. Public relations ve veřejných knihovnách
1.1 Legislativní a metodický rámec k realizaci knihovnických PR
2. Komunikační strategie knihoven
PR jako součást marketingu knihoven - Cíle a přínos PR - Cílové skupiny PR - Nástroje a metody PR - Rozpočet PR - Evaluace a kontrola PR -Personální zabezpečení PR
3. Obsahová náplň knihovnických PR
Mediální komunikace - Internetová a elektronická komunikace - Vlastní propagační a informační materiály -Prezentace na odborných akcích - Otevřená knihovna … zapojení do života obce (regionu) - Získávání dalších zdrojů a podpory -Analýza zpětné vazby - Krizová komunikace
4. Průzkumné šetření Public relations v českých knihovnách v roce 2015
5. Přehled PR aktivit vybraných královéhradeckých knihoven v roce 2014(Knihovna města Hradce Králové a Státní vědecká knihovna v Hradci Králové)

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
Gould, Mark R. The library PR handbook: high-impact communications. Chicago: American Library Association, 2009. vii, 113 s. ISBN 978-0-8389-1002-3.
Karp, Rashelle.Powerful public relations: a how-to guide for libraries. Chicago: American Library Association, 2002. 86 s. ISBN 0-8389-0818-7.
KOPECKÝ, Ladislav.Public relations: dějiny - teorie - praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. 238 s. ISBN 978-80-247-4229-8.
Novotná, Eliška, Nový, Jan a Musil, Martin.Management public relations. Vyd. 1. [Praha]: Oeconomica, ©2011. 160 s. ISBN 978-80-245-1756-8.
ŠICOVÁ, Petra. Public relations v českých knihovnách 2010 – výsledky průzkumu.Čtenář[online]. 2010, roč. 62, č. 12, s. 440-443 [cit. 2014-03-28]. ISSN 0011-2321. Dostupné z:http://ctenar.svkkl.cz/clanky/2010-roc-62/12-2010/public-relations-v-ceskych-knihovnach-2010-vysledky-pruzkumu-77-786.htm
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html