Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu
Thesis title in Czech: Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu
Thesis title in English: The activities of a pedagogical worker with clients of asylum house
Key words: pedagogický pracovník, azylový dům, klient, děti, sociálně znevýhodněné prostředí, vzdělávání
English key words: pedagogical worker, asylum house, a client, children, socially disadvantaged environment, education
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.05.2014
Date of assignment: 20.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.06.2014
Date and time of defence: 14.09.2015 09:30
Date of electronic submission:23.06.2015
Date of proceeded defence: 14.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem diplomové práce je Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti pedagogický pracovník v takovém zařízení vykonává, co je jeho náplní práce, jak pracuje s klienty a jejich dětmi. Dále se práce zabývá potřebností pedagogického pracovníka v azylovém zařízení a jeho ne/dostatečnou kapacitou. Práce je také zaměřená na zjišťování úspěšnosti pedagogického pracovníka v takovémto zařízení, jak se pedagogovi daří naplňovat cíle své činnosti.
V teoretické části práce popisuji konkrétní činnosti, jaké pedagogický pracovník vykonává v azylovém domě, tedy v sociálně znevýhodněném prostředí. V empirické části práce zkoumám, zda je pedagogický pracovník v tomto zařízení potřebný, nakolik a zda je jeho pracovní kapacita dostatečná. Součástí výzkumu bude zkoumání úspěšnosti pedagogického pracovníka především za pomoci splněných cílů stanovenými klienty.

Abstract:
The theme of the thesis is The activities of a pedagogical worker with clients of an asylum house. The target is to find out what activities the pedagogical worker does in this kind of facility, what is the work description, how the worker works with clients and their children. Further more the thesis deals with necessity of pedagogical worker in an asylum house a their in/sufficient capacity. The thesis is focused on finding out the success of a pedagogical worker in this kind of facility and how the pedagogue reaches the target of their activity.
In the theoretical part there I describe particular activities which the pedagigical worker carries out in an asylum house, it means in socially disadvantaged environment. In the empirical part of the thesis there I research whether the pedagogical worker is neccessary in this facility and wheteher and to what extent their work capacity is sufficient. The research includes finding out the success of a pedagogical worker in asylum house primarily with the help of reached targets made by clients.
References
FISCHER, S., Škoda, J. Sociální patologie: analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.
GÉRINGOVÁ, J. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-394-3.
LABÁTH, V., Ambrózová, A. Riziková mládež: Možnosti potencionálnych zmien. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001. ISBN 80-858500-66-4.
MATĚJČEK, Z.. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Stát. ped. nakl., 1991. ISBN 80-04-245526-9.
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
MATOUŠEK, O., Koláčková, J., Kodymová, P. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nim. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0225-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html