Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Osobní zážitek SPU jako prostředek porozumění žákovým (individuálním) projevům
Thesis title in Czech: Osobní zážitek SPU jako prostředek porozumění žákovým (individuálním) projevům
Thesis title in English: The personal experience of Specific Learning Difficulties as the way how to understand student´s abilities
Key words: Žák se speciálními vzdělávacími potřebami, specifické vývojové poruchy učení, charakteristika jednotlivých specifických poruch učení, osobní zážitek
English key words: The Student with Special Educational Needs, Specific Developmental Learning Difficulties, Particular characteristics of Specific Learning Difficulties, The Personal Experience
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.05.2014
Date of assignment: 20.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.06.2014
Date and time of defence: 18.09.2015 10:00
Date of electronic submission:24.06.2015
Date of proceeded defence: 18.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce Osobní zážitek SPU jako prostředek porozumění žákovým (individuálním) projevům je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků se specifickými vývojovými poruchami učení, přičemž hlavním těžištem práce je reálná simulace SPU jako prostředku lepšího porozumění žákovým individuálním projevům a prožitkům během procesů učení a vyučování. Teoretická část práce definuje základní terminologii a související oblasti, hlouběji zkoumá specifika projevů dílčích poruch. Cílem empirické části práce je realizace semináře umožňujícího subjektivní zážitek specifických vývojových poruch učení a následnou sebereflexi a navržení nových didaktických a psychosociálních postupů při práci se žáky se SPU. Simulace dílčích projevů jednotlivých specifických vývojových poruch učení vychází z vyhodnocení dotázníků žáků se SPU na téma individuálního vnímání a prožívání projevů konkrétní specifické vývojové poruchy učení.
References
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0645-3
MICHALOVÁ, Zdeňka. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. 2. rozšířené vydání. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. ISBN 80-7311-021-0
PIPEKOVÁ, Jarmila et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Vyd. 3., přepracované a rozšířené. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0
POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3
SELIKOWITZ, Mark. Dyslexie a jiné poruchy učení. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-773-7
ZELINKOVÁ, Olga. Mám dyslexii: Průvodce pro dospívající a dospělé se specifickými poruchami učení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0349-0
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Vyd. 10., zcela přepracované a rozšířené. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html