Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň Základních škol na Praze 2
Thesis title in Czech: | Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň Základních škol na Praze 2 |
---|---|
Thesis title in English: | The Influence of Extracurricular Sport Activities on School Performance of Roma Children Attending Middle Schools in Prague 2 |
Key words: | Romové, rasová diskriminace, rasismus, starší školní věk, vzdělávání Romů, výchova dětí, volný čas, volnočasové aktivity, sport a funkce sportu |
English key words: | Gypsies, racial discrimination, racism, puberty, roma education, children raising, free time, free time activities, sport and its functions |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Work (21-KSOCP) |
Supervisor: | PhDr. Olga Havránková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.05.2014 |
Date of assignment: | 19.05.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 16.06.2014 |
Date and time of defence: | 14.06.2016 09:30 |
Date of electronic submission: | 04.05.2016 |
Date of proceeded defence: | 14.06.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Ing. Petr Víšek |
Guidelines |
Bakalářská práce se bude zabývat vlivem mimoškolních aktivit, konkrétně aktivit sportovních, na vzdělávání romských dětí v městské části Praha 2. Cílem je zjistit, zda kvalitní trávení volného času sportem, a nastolení určitého časového režimu, povede ke zlepšení jejich školních výsledků. V teoretické části bych se zaměřil na hlavní pojmy spojené s tímto tématem, například tradiční a dnešní model romské rodiny, romskou problematiku v oblasti vzdělávání, soužití s Romy a další. V této části se dále budu zabývat školstvím a organizacemi, které umožňují dětem kvalitně trávit volný čas v dané oblasti. V části praktické se budu věnovat analýze získaných dat rozhovory s rodiči a dětmi navštěvujícími zmíněné organizace. Další data budou získána formou dotazníků, které zjistí rozdíl ve školním prospěchu po zahájení pravidelné docházky do dané organizace. |
References |
•Kolektiv autorů. 2000. Romové, bydlení, soužití. 1. vyd. Praha: Socioklub. ISBN: 80-902260-8-6b •ŠULEŘ, P. a kol. 1999. Romové: tradice a současnost. 90. S. Brno: Svan. ISBN 80-902476-1-X. •COHN, W. 2009. Cikáni. 1. vyd. Praha: SLON. ISBN: 978-80-7419-008-7 •ŘÍČAN, P. 2013. S dětmi chytře a moudře: Psychologie výchovy pro rodiče a prarodiče. 1. vyd. Portál. ISBN: 978-80-262-0343-8 •MATOUŠEK, O.; MATOUŠKOVÁ, A. 2011. Mládež a delikvence: Možné příčiny, současná struktura, programy prevence kriminality mládeže. 1. vyd. Portál. ISBN978-80-7367-825-8 •MATOUŠEK, O. a kol. 2011. Sociální služby. 1. vyd. Portál. ISBN978-80-262-0041-3 |