Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň Základních škol na Praze 2
Thesis title in Czech: Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň Základních škol na Praze 2
Thesis title in English: The Influence of Extracurricular Sport Activities on School Performance of Roma Children Attending Middle Schools in Prague 2
Key words: Romové, rasová diskriminace, rasismus, starší školní věk, vzdělávání Romů, výchova dětí, volný čas, volnočasové aktivity, sport a funkce sportu
English key words: Gypsies, racial discrimination, racism, puberty, roma education, children raising, free time, free time activities, sport and its functions
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Work (21-KSOCP)
Supervisor: PhDr. Olga Havránková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.05.2014
Date of assignment: 19.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 16.06.2014
Date and time of defence: 14.06.2016 09:30
Date of electronic submission:04.05.2016
Date of proceeded defence: 14.06.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Ing. Petr Víšek
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se bude zabývat vlivem mimoškolních aktivit, konkrétně aktivit sportovních, na vzdělávání romských dětí v městské části Praha 2. Cílem je zjistit, zda kvalitní trávení volného času sportem, a nastolení určitého časového režimu, povede ke zlepšení jejich školních výsledků.
V teoretické části bych se zaměřil na hlavní pojmy spojené s tímto tématem, například tradiční a dnešní model romské rodiny, romskou problematiku v oblasti vzdělávání, soužití s Romy a další. V této části se dále budu zabývat školstvím a organizacemi, které umožňují dětem kvalitně trávit volný čas v dané oblasti.
V části praktické se budu věnovat analýze získaných dat rozhovory s rodiči a dětmi navštěvujícími zmíněné organizace. Další data budou získána formou dotazníků, které zjistí rozdíl ve školním prospěchu po zahájení pravidelné docházky do dané organizace.
References
•Kolektiv autorů. 2000. Romové, bydlení, soužití. 1. vyd. Praha: Socioklub. ISBN: 80-902260-8-6b
•ŠULEŘ, P. a kol. 1999. Romové: tradice a současnost. 90. S. Brno: Svan. ISBN 80-902476-1-X.
•COHN, W. 2009. Cikáni. 1. vyd. Praha: SLON. ISBN: 978-80-7419-008-7
•ŘÍČAN, P. 2013. S dětmi chytře a moudře: Psychologie výchovy pro rodiče a prarodiče. 1. vyd. Portál. ISBN: 978-80-262-0343-8
•MATOUŠEK, O.; MATOUŠKOVÁ, A. 2011. Mládež a delikvence: Možné příčiny, současná struktura, programy prevence kriminality mládeže. 1. vyd. Portál. ISBN978-80-7367-825-8
•MATOUŠEK, O. a kol. 2011. Sociální služby. 1. vyd. Portál. ISBN978-80-262-0041-3
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html