Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Obraz otce v současné reklamě a jeho reflexe muži
Thesis title in Czech: Obraz otce v současné reklamě a jeho reflexe muži
Thesis title in English: Picture of a father in contemporary advertisement and its reflection by men
Key words: reklama|média|gender|jazykový obraz světa|jazykový obraz otce
English key words: media|gender|linguistic picture of world|linguistic picture of father|advertisement
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.05.2014
Date of assignment: 15.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 28.05.2014
Date and time of defence: 04.09.2017 09:00
Date of electronic submission:08.08.2017
Date of proceeded defence: 04.09.2017
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: doc. Mgr. Jan Chromý, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je analyzovat obraz otce v současné reklamě a jeho různé podoby (fasety, profily). Součástí práce bude i menší průzkum formou dotazníkového šetření mezi vybranými muži zamřený na jejich vnímání tohoto obrazu či jeho vybraných podob.
Postup práce:
1. Prostudovat dostupnou relevantní odbornou literaturu, zejm. o reklamě a jazykovém obraze světa, popř. jazykovém obraz otce, příp. matky.
2. Shromáždit korpus reklam, které budou dále analyzovány.
3. Prozkoumat, jaké podoby otce se v daném souboru reklam objevují, jaké jsou jejich funkce a jaké prostředky se podílejí na jejich ztvárnění.
4. Připravit otázky pro dotazník. Kontaktovat vybrané muže, kteří se výzkumu zúčastní, a získat jejich souhlas s účastí ve výzkumu.
5. Provést dotazníkové šetření. Výsledky průzkumu zpracovat.
6. Shrnout výsledky analýzy a průzkumu mezi respondenty.
References
Základní literatura:
Čmejrková, S.: Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Praha 2000.
Disman, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha 2011.
Hendl, J.: Kvalitativní výzkum. Praha 2012. (relevantní části)
Jirák, J. – Köpplová, B.: Média a společnost. Portál, Praha 2003.
Komárková, O.: Genderové stereotypy v reklamních textech. Praha 2006.
Lakoff, G.: Women, Fire, and Dangerous Things. Chicago – London 1987. (nebo český překlad Praha 2006; relevantní části)
Lakoff, G. – Johnson, M.: Metaphors We Live by. Chicago – London 1980 (nebo český překlad Praha 2002; relevantní části)
Pravdová, M.: McDonaldʼs – tak trochu jiná kultura? Praha 2006.
Vaňková, I. a kol.: Co na srdci, to na jazyku. Praha 2005. (zde i odkazy na další literaturu)
Stylistiky češtiny, relevantní hesla v lingvistických encyklopediích, časopisecké a sborníkové články, diplomové a bakalářské práce.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html