Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Politická reklama v České republice
Thesis title in Czech: Politická reklama v České republice
Thesis title in English: Political Advertising in the Czech Republic
Key words: politická reklama, volební kampaň, politická strana, jazyk reklamy, jazykové persvazivní prostředky
English key words: political advertising, election campaign, political party, language of advertising, language means of persuasion
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.05.2014
Date of assignment: 16.05.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 28.05.2014
Date and time of defence: 15.06.2015 09:30
Date of electronic submission:13.05.2015
Date of proceeded defence: 15.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michal Hořejší, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zaměří na analýzu vybraných aspektů diskurzu politické reklamy českých parlamentních (příp. podle potřeby i některých mimoparlamentních) stran v předvolebních kampaních v posledních cca 3 letech. Cílem bude ukázat využívání některých frekventovaných persvazivních strategií a taktických nástrojů (v neposlední řadě jazykových) užívaných stranami k ovlivnění potenciálních voličů, zjistit, zda jsou v strategiích užívaných v kampaních jednotlivých stran nějaké rozdíly, příp. tyto rozdíly doložit.
Materiál bude autorka čerpat z reklamních spotů, tištěné reklamy, plakátů na billboardech, podle možností i z dalších propagačních materiálů sledovaných českých politických stran; získávání materiálu se bude vázat na kampaně k předčasným volbám do Poslanecké sněmovny roku 2013 a k volbám do Evropského parlamentu roku 2014; podle možností a potřeby je možné uvažovat ve výběru i o kampaních před volbami do zastupitelstev obcí v letech 2010 a 2014 či kampani před prezidentskými volbami roku 2013.
Postup práce:
1. Prostudování relevantní odborné literatury
2. Upřesnění cíle a postupu práce
3. Sběr materiálu a jeho utřídění
4. Analýza podle zvoleného postupu
5. Shrnutí výsledků, formulace závěrů
References
Bradová, E. a kol. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008.
Čmejrková, S. Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Praha: LEDA, 2000.
Čmejrková, S. – Hoffmannová, J. Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003.
Hloušek, V. – Kopeček, L. Politické strany. Původ, ideologie a transformace politických stran v západní a střední Evropě. Praha: Grada, 2010.
Chytilek, R. – Eibl, O. – Matušková A. a kol.: Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012.
Kraus, J.: Jazyk v proměnách komunikačních médií. Praha: Karolinum, 2008.
Křeček, J.: Politická komunikace. Od res publica po public relations. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013.
Křížek, Z. – Crha, I. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.
Kubáček, J. Slovník politického managementu a volebního marketingu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012.
Routledge Handbook of Political Management. Ed. Johnson, D. W. New York: Routledge, 2009.
Sanders, K. Communicating politics in twenty-first century. Palgrave Macmillan, 2008.
Šebesta, K. Jazyk a styl propagačních textů. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983.
Šebesta, K. Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba. Praha, 1990.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html