Pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele
Thesis title in Czech: | Pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele |
---|---|
Thesis title in English: | The View of Older School Age Student to Teacher´s Personality |
Key words: | Žák staršího školního věku, osobnost učitele, požadavky, negativní vztah, pozitivní vztah, interpersonální komunikace, vlastnosti osobnosti učitele, motivační činnost, autodiagnostika |
English key words: | Pupil of older school age, teacher’s personality, demands, negative attitude, positive attitude, interpersonal communication, teacher’s personality traits, motivational activities, self-test |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PhDr. Hana Krykorková, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.04.2014 |
Date of assignment: | 30.04.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 01.07.2014 |
Date and time of defence: | 17.06.2015 09:00 |
Date of electronic submission: | 06.05.2015 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Guidelines |
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zaměřena na nejdůležitější aspekty, které ovlivňují žákův pohled na učitele již po několik let. Osobnost učitele je velice diskutované téma. Učitelův projev, autorita, schopnosti a vlastnosti uvlivňují nejen školní motivaci žáka. Toto téma je zajímavé i o to více, když se zkoumá pohled žáka, který je v současnosti pokládán za žáka staršího školního věku. V postmoderní době se nároky nejen žáků na učitele značně stupňují a i tento jev má vliv na žákovo vnímání svého učitele. Praktická část bude věnována empirickému šetření na základě dotazníku vlastní konstrukce. Empirická část směřuje k závěru, který pojednává o skutečném současném vnímání osobnosti učitele žákem v období staršího školního věku. |
References |
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 978-807-3677-558. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8022-7. MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 p., [10] p. of plates. Pedagogická praxe. ISBN 80-210-1070-3. ŠEĎOVÁ, Klára. Humor ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 189 p. Spisy Masarykovy univerzity v Brně, Pedagogická fakulta, 412. ISBN 80-210-6205-3. VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 135 s. ISBN 80-718-4624-4. VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ et al. Pedagogika pro učitele. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2011, 456 s. ISBN 978-80-247-3357-9. |