Vnitřní a vnější faktory socializace v průběhu adaptace dítěte na první ročník základní školy
Thesis title in Czech: | Vnitřní a vnější faktory socializace v průběhu adaptace dítěte na první ročník základní školy |
---|---|
Thesis title in English: | Internal and external factors of socialisation in the adaptation of first class primary school children |
Key words: | adaptace socializace počátek školní docházky protektivní faktory jedince |
English key words: | adaptation socialisation starting school protective factors of the individual |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.04.2014 |
Date of assignment: | 29.04.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 03.06.2014 |
Date and time of defence: | 14.09.2015 00:00 |
Date of electronic submission: | 29.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Guidelines |
Práce bude pojednávat o problematice socializace dítěte v prvním ročníku základní školy. Na socializaci obecně se podílejí vnitřní a vnější faktory. Za vnitřní faktory lze považovat především způsob, kterým dítě přijímá informace z prostředí a jak si je vysvětluje. Jde o sociálně kognitivní procesy a budování teorie o sobě, která je součástí identity. Vnější socializační vlivy pak vyplývají především z požadavků instituce školy, učitele a skupiny spolužáků. Výzkumná část se zaměří na oblast zjišťování úspěšnosti socializace žáků v rámci prvního ročníku základní školy. |
References |
Dunlop, A., & Fabian, H. (2007). Informing transitions in the early years: research, policy and practice. (xvii, 172 s.) Maidenhead: McGraw-Hill/Open University Press. Hlavsa, J., & Langová, M. (1987). Člověk v životních situacích. (1. vyd., 205 s.) Praha: Academia. Kotásková, J. (1987). Socializace a morální vývoj dítěte. (1. vyd., 140 s.) Praha: Academia. Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. (2., aktualiz. vyd., 368 s.) Praha: Grada. Laverick, D., & Renck Jalongo, M. (2011). Transitions to early care and aducation: internation perspectives on making schools ready for young children. (xv, 204 s.) Dordrecht: Springer. Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. (Vyd. 1., 208 s.) Praha: Grada. Šporclová, V. (2011). Nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem. Praha. |