Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Emoční inteligence a přístupy k jejímu poznávání a měření
Thesis title in Czech: Emoční inteligence a přístupy k jejímu poznávání a měření
Thesis title in English: Emotional intelligence and approaches to its cognition and measurement
Key words: Koncept emoční inteligence, měřicí metody, emoce, modely, využití emoční inteligence, emoční kvocient
English key words: Concept of emotional intelligence, measurement methods, emotions, models, use of emotional intelligence, emotional quotient
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.04.2014
Date of assignment: 28.04.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 03.06.2014
Date and time of defence: 22.06.2015 00:00
Date of electronic submission:04.05.2015
Date of proceeded defence: 22.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Základním zaměřením bakalářské práce jsou významné koncepce emoční inteligence a jejího měření, z hlediska neurofyziologického, kognitivního a evolučního. Zároveň ukazuje, v jaké fázi vývoje se aktuální chápání emoční inteligence nachází. Práce seznamuje s jednotlivými rysy různých současných koncepcí emoční inteligence a možnostmi jejího měření, které jsou doposud známé, dále seznamuje se zahraničními trendy, a možností využití zahraničních technik měření v ČR.
V rámci empirické části práce bude navržen postup vytvoření nové, kulturně specifické metody měření inteligence s využitím měřicích nástrojů ze zahraničí nebo bude prověřována souvislost emoční inteligence s vybranými charakteristikami pracovního života, jako je pracovní spokojenost, výkonnost a další.
References
Goleman, D. (2011). Emoční inteligence. (Vyd. 2., 315 s.) Praha: Metafora
Goleman, D. (2000). Práce s emoční inteligencí: [jak odstartovat úspěšnou kariéru]. (1. vyd., ix, 366 s., Překlad Růžena Loulová). V Praze: Columbus.
Ekman, P. (2010). Gefühle lesen: wie Sie Emotionen erkennen und richtig interpretieren. (2.Aufl) Heildelberg: Spektrum, Akad. Verl.
Schulze, R., & Roberts, R (2007). Emoční inteligence: přehled základních přístupu a aplikací. (Vyd. 1., 367 s.) Praha: Portál.
Bradberry, T., & Greaves, J. (2013). Emoční inteligence. (1. vyd., 228 s.) Brno: BizBooks.
Wood, R., & Tolley, H. (2003). Testy emoční inteligence. (Vyd. 1., vii, 123 s.) Brno: Computer Press.
Štěpánková, M. (2013). Emoční inteligence a její měření. Praha.
Wilhelm, O. (2005). Measures of Emotional Intelligence: Practice and Standards. ResearchGate(1). Dostupné z:http://www.researchgate.net/publication/232434781_Measures_of_Emotional_Intelligence_Practice_and_Standards
Ševčíková, M. (2013). Sociokulturní podmíněnost emocí (Bakalářská práce). Univerzita Karlova v Praze, Praha.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html