Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Možná rizika střídavé péče u předškolního dítěte
Thesis title in Czech: Možná rizika střídavé péče u předškolního dítěte
Thesis title in English: Potential risks of joint custody of pre-school child
Key words: dítě, střídavá péče, rodina, rozvod, předškolní věk
English key words: child, joint custody, family, divorce, preschool age
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.04.2014
Date of assignment: 28.04.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.07.2015
Date and time of defence: 15.09.2015 00:00
Date of electronic submission:27.07.2015
Date of proceeded defence: 15.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
V současné době se stále častěji směřuje k tomu, že se jako forma porozvodové péče o dítě volí střídavá výchova. Ta s sebou však nese jistá rizika, která mohou mít na příští psychický vývoj dítěte neblahý dopad. Zvláštní opatrnosti při žádosti o střídavou péči je třeba dbát tehdy, jedná-li se o dítě předškolního věku. V tomto vývojovém období se dítě začíná genderově vymezovat, identifikuje se s rodičem stejného pohlaví a velmi citlivě vnímá interakci mezi oběma rodiči. Stabilní prostředí je nezbytnou podmínkou pro to, aby se dítě mohlo zdravě vyvíjet a explorovat. Cílem bakalářské práce bude zaměřit se na problémy, které s sebou střídavá péče přináší. Zvláštní důraz bude kladen především na důležitost rodičovské dyády a na stabilní domov a jistotu dítěte, která je po rozvodu rodičů výrazně ohrožena. V empirické části bude bakalářská práce doplněna návrhem výzkumného projektu, který se zaměří na sledované téma.
References
Folberg, J. (1991). Joint custody and shared parenting. (2nd. ed., xiii. 380 s.) New York: The Guilford Press.
Hoskovcová, S. (2006). Psychická odolnost předškolního dítěte. (Vyd. 1., 160 s.) Praha: Grada.
Janošová, P. (2008). Dívčí a chlapecká identita: vývoj a úskalí. (285 s.) Praha: Grada.
Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. (2., aktualiz. vyd., 368 s.) Praha.
Matějček, Z., & Dytrych, Z. (2002). Krizové situace v rodině očima dítěte. (Vyd. 1., 128 s.)
Praha: Grada.
Mertin, V., & Gillernová, I. (2010). Psychologie pro učitelky mateřské školy. (Vyd. 2., rozš. a přeprac., 247 s.) Praha: Portál.
Novák, T., & Dytrych, Z. (2002). Střídavá péče o dítě: zájem dítěte především. (Vyd. 1., 128 s.) Praha: Portál.
Šulová, L., & Zaouche-Gaudron, C. (2003). Předškolní dítě a jeho svet: l'enfant d'âge préscolaire et son monde. (Vyd. 1., 160 s.) Praha: Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum.
Šulová, L. (2010). Raný psychický vývoj dítěte. (2. vyd.) Praha: Karolinum.
Šulová, L.: Psychologické aspekty střídavé péče o dítě předškolního věku. In: Šulová, L.: Problémové dítě a hra. 29. aktualizace, Praha: Raabe, 2010, s. 1-18. ISSN 1801-8408
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html