Agrese a vývoj dětských skupin
Thesis title in Czech: | Agrese a vývoj dětských skupin |
---|---|
Thesis title in English: | The aggression and the development of children´s groups |
Key words: | agrese, dětská skupina, psychologická intervence, teorie a modely agrese, typy a příčiny agresivity |
English key words: | aggression, children's group, psychological intervention, theories and models of aggression, types and causes of aggression |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 28.04.2014 |
Date of assignment: | 28.04.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 03.06.2014 |
Date and time of defence: | 22.06.2015 00:00 |
Date of electronic submission: | 04.05.2015 |
Date of proceeded defence: | 22.06.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Guidelines |
Agresivní chování v rámci dětských skupin – zvláště školních tříd – patří k dlouho zkoumaným tématům. V teoretické části by se práce měla zaměřit zčásti na poznatky o vývoji dětských skupin, ale především na agresivní chování dětí. Bude se zabývat dominantními výzkumy příčin agresivního chování dětí a zaměří se na faktory související se školou jako institucí. Práce by také měla poskytnout ucelený náhled do různých typů agresivního chování a jejich možných příčin. Dále se bude zabývat otázkou psychologických intervencí, které by za pomoci úpravy sociálního prostředí následně mohly vést ke snížení výskytu agresivních projevů v dětských skupinách. Nabídne tedy některé z technik, sloužících ke zmírnění agresivního chování. V metodologické části pak bude navržena studie ověřující účinnost vybrané intervence ve školní třídě proti výskytu agrese. |
References |
Anderson, C. A. (2000). Violence and aggression. Chapter in A. E. Kazdin (Ed.) Encyclopedia of psychology, 8, 162-169. New York & Washington D. C.: Oxford University Press and the American Psychological Association. Anderson, C. A., & Huesmann, L.R. (2003). Human aggression: A social-cognitive view (pp. 296-323). In M. A. Hogg & J. Cooper (Eds.), Handbook of Social Psychology. London: Sage Publications. Antier, E. (2004). Agresivita dětí. (Vyd. 1., 101 s., Překlad Kristyna Křížová). Praha: Portál. Kolář, M. (2005). Bolest šikanování. (Vyd. 2., 256 s.) Praha: Portál. Macek, P. (2003). Agrese, identita, osobnost. (Vyd. 1., 315 s.) Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR. Martínek, Z. (2009). Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresívnímu chování, poruchy chování, šikana. (Vyd. 1., 152 s.) Praha: Grada. Říčan, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. (Vyd. 1., 95 s.) Praha: Portál. |