Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Agrese a vývoj dětských skupin
Thesis title in Czech: Agrese a vývoj dětských skupin
Thesis title in English: The aggression and the development of children´s groups
Key words: agrese, dětská skupina, psychologická intervence, teorie a modely agrese, typy a příčiny agresivity
English key words: aggression, children's group, psychological intervention, theories and models of aggression, types and causes of aggression
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.04.2014
Date of assignment: 28.04.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 03.06.2014
Date and time of defence: 22.06.2015 00:00
Date of electronic submission:04.05.2015
Date of proceeded defence: 22.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Agresivní chování v rámci dětských skupin – zvláště školních tříd – patří k dlouho zkoumaným tématům. V teoretické části by se práce měla zaměřit zčásti na poznatky o vývoji dětských skupin, ale především na agresivní chování dětí. Bude se zabývat dominantními výzkumy příčin agresivního chování dětí a zaměří se na faktory související se školou jako institucí. Práce by také měla poskytnout ucelený náhled do různých typů agresivního chování a jejich možných příčin. Dále se bude zabývat otázkou psychologických intervencí, které by za pomoci úpravy sociálního prostředí následně mohly vést ke snížení výskytu agresivních projevů v dětských skupinách. Nabídne tedy některé z technik, sloužících ke zmírnění agresivního chování. V metodologické části pak bude navržena studie ověřující účinnost vybrané intervence ve školní třídě proti výskytu agrese.
References
Anderson, C. A. (2000). Violence and aggression. Chapter in A. E. Kazdin (Ed.) Encyclopedia of psychology, 8, 162-169. New York & Washington D. C.: Oxford University Press and the American Psychological Association.
Anderson, C. A., & Huesmann, L.R. (2003). Human aggression: A social-cognitive view (pp. 296-323). In M. A. Hogg & J. Cooper (Eds.), Handbook of Social Psychology. London: Sage Publications.
Antier, E. (2004). Agresivita dětí. (Vyd. 1., 101 s., Překlad Kristyna Křížová). Praha: Portál.
Kolář, M. (2005). Bolest šikanování. (Vyd. 2., 256 s.) Praha: Portál.
Macek, P. (2003). Agrese, identita, osobnost. (Vyd. 1., 315 s.) Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR.
Martínek, Z. (2009). Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresívnímu chování, poruchy chování, šikana. (Vyd. 1., 152 s.) Praha: Grada.
Říčan, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. (Vyd. 1., 95 s.) Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html