Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Představy učitelů o ideálních žácích na pražských osmiletých gymnáziích
Thesis title in Czech: Představy učitelů o ideálních žácích na pražských osmiletých gymnáziích
Thesis title in English: Perceptions of Teachers About Ideal Students at Prague Eight - Year Grammar Schools
Key words: pojetí ideálního žáka, představy a očekávání učitelů, pražská osmiletá gymnázia
English key words: the concept of the ideal pupil, and expectations of teachers, high school eight years in Prague
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.03.2014
Date of assignment: 11.03.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.07.2014
Date and time of defence: 15.06.2015 09:00
Date of electronic submission:06.05.2015
Date of proceeded defence: 15.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Guidelines
Tématem práce je pojetí ideálního žáka z pohledu učitele na pražských osmiletých gymnáziích. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů souvisících s touto problematikou na základě studia vybraných odborných pramenů, s důrazem na osobnost žáka a zákonitosti sociální percepce ve školním prostředí. V empirické části je pak zpracovaný výzkum provedený formou řízených rozhovorů s učiteli gymnázií v Praze, jehož cílem je odhalit charakteristiky ideálního žáka.
References
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 325 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4727-424.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 174 s. ISBN 80-717-8635-7.
HELUS, Zdeněk. Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 280 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Překlad Jiří Foltýn. Praha: Portál, 2013, 562 s. ISBN 978-80-262-0367-4.
Průvodce po středních školách: pražská gymnázia. 1. vyd. Praha: Úlehla English Independent, 1994, 79 s. ISBN 80-859-0805-0.
Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Vyd. 1. Editor Miles Hewstone, Wolfgang Stroebe. Praha: Portál, 2006, 769 s. ISBN 80-736-7092-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
Učitel a žák v současné škole: sborník z 15. konference České pedagogické společnosti. 1. vyd. Editor Petr Franiok, Dana Knotová. Brno: Česká pedagogická společnost, 2008, 415 s. ISBN 978-802-1047-525.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1.vyd. Praha: Portál, 2000, 528 s. ISBN 80-717-8308-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html