Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Analýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovny
Thesis title in Czech: Analýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovny
Thesis title in English: The analysis of digital archive Ask the Library
Key words: virtuální referenční služby, Ptejte se knihovny, referenční dotaz, analýza, úložiště, typologie
English key words: virtual reference services, Asky your library, reference query, analysis, storage, typology
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Eva Bratková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.04.2014
Date of assignment: 04.04.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.07.2014
Date and time of defence: 15.06.2015 09:00
Date of electronic submission:07.05.2015
Date of proceeded defence: 15.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Radka Římanová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce je analyzovat záznamy zodpovězených dotazů uložené v jejich online digitálním archivu české národní virtuální referenční služby Ptejte se knihovny. V rámci zpracování autorka provede:

- Základní bibliografickou a informační přípravu tématu. Prostudování vybraných pramenů i zjištění dalších informací přímo v sídle služby povede v první části ke stručné prezentaci této služby (vývoj, aktuální stav, funkce, organizace a správa, procesy přijímání a zodpovídání dotazů aj.), detailněji pak zejména k prezentaci tvorby online archivu zodpovězených dotazů a také vyhledávání informací z něho

- Podrobný rozbor záznamů zodpovězených dotazů. Prezentace zjištěných výsledků bude tvořit hlavní část práce. Analýza zahrne jednak prezentaci a interpretaci základních zveřejněných statistik zodpovězených dotazů (např. podíl dotazů v rámci let, podíl zainteresovaných subjektů na zodpovídání dotazů aj.), jednak rozbor obsahu zodpovězených dotazů samotných v rámci vybraných tematických kategorií (obsah a charakter odpovědí, použité i další doporučené zdroje)

- Závěrečné zhodnocení výsledků rozboru online archivu zodpovězených dotazů a perspektivy dalšího rozvoje této národní služby

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
1. Archiv dotazů. In: Ptejte se knihovny [online]. Praha: Národní knihovna ČR, © 2004-2014 [cit. 2014-05-12]. Dostupné z: http://www.ptejteseknihovny.cz/archiv.

2. ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Aplikace chatu ve virtuálních referenčních službách. Praha, 2011. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví.

3. KOŠŤÁLOVÁ, Karolína. Změny v administraci služby Ptejte se knihovny [prezentace PPT]. 2014 [cit. 2014-05-12]. 30 snímků. Prezentováno v rámci informační schůzky k rozvoji služby Ptejte se knihovny 15. 4. 2014 v Národní knihovně v Praze.

4. HRDLIČKA, Josef. Reference desk – praktické zkušenosti z provozu. In: INFORUM 2005: 11. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích, Praha 23.-26. května 2005 [online]. Praha: Albertina icome Praha, 2005 [cit. 2014-05-12]. ISSN 1801-2213. Dostupné z: http://www.inforum.cz/pdf/2005/Hrdlicka_Josef.pdf.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html