Bilingvismus ve vztahu k závislosti na poli
Thesis title in Czech: | Bilingvismus ve vztahu k závislosti na poli |
---|---|
Thesis title in English: | Bilingualism in relation to the field dependence |
Key words: | bilingvismus|mezikulturní zkušenost|dvojjazyčnost|kognitivní styl|závislost na poli|Skupinový test vložených figur|bikulturalismus|Test vložených figur|Online skupinový test vložených figur|dospělí bilingvisté |
English key words: | bilingualism|multilingualism|cognitive style|field dependence|Embedded Figures Test|Witkin|GEFT|Online GEFT|biculturalism|EFT|adult bilinguals |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.02.2014 |
Date of assignment: | 05.02.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 24.02.2014 |
Date and time of defence: | 27.05.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 20.04.2019 |
Date of proceeded defence: | 27.05.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. |
Guidelines |
Teoretická část práce bude obsahovat vymezení pojmů bilingvismus a kognitivní styl závislost na poli a zmapuje výzkumy, které byly v těchto oblastech dosud uskutečněny.
V empirické části se práce zaměří na zjištění, zda se kognitivní styl osob, které dosáhly bilingvismu (experimentální skupina), liší od běžné monolingvní populace bez mezikulturní zkušenosti (kontrolní skupina). Pro výzkumnou část bude použit Test vložených figur dle H. A. Witkina, vliv nežádoucích proměnných bude kompenzován sestavením ekvivalentní kontrolní skupiny z hlediska věku, pohlaví a vzdělání. Pro rozlišení vlivu samotného bilingvismu a mezikulturní zkušenosti, kterou bilingvismus většinou obnáší, bude sledována ještě třetí (druhá kontrolní) skupina osob se zkušeností s životem v jiné kultuře, které bilingvismu nedosáhly. |
References |
Grosjean, F., Li, P., & Bialystok, E. (2013). The psycholinguistics of bilingualism. (1st pub., viii, 248 s.) Chichester: Wiley-Blackwell.
Grosjean, F. (2008). Studying bilinguals. (vii, 314 s.) Oxford: Oxford University Press. Sedláková, M. (1975). Pojem kognitivní styl osobnosti. (č. 3, s. 117-135) Praha: Studia Psychologica. Sternberg, R., & Zhang, L. (2001). Perspectives on thinking, learning, and cognitive styles. (1st ed., x, 276 s.) Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates. Štefánik, J. (2000). Jeden človek, dva jazyky: dvojjazyčnosť u detí - predsudky a skutočnosti. (146 s.) Bratislava: Academic Electronic Press. Štefánik, J. (2004). Antológia bilingvizmu. (1. vyd., 294 s.) Bratislava: Academic Electronic Press. |