Role animace v uživatelském rozhraní mobilních zařízení
Thesis title in Czech: | Role animace v uživatelském rozhraní mobilních zařízení |
---|---|
Thesis title in English: | The role of animation in user interface of mobile devices |
Key words: | mobilní zařízení, animace, user experience, mentální modely, uživatelské rozhraní |
English key words: | mobile devices, animation, user experience, mental models, user interface, |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 21.01.2014 |
Date of assignment: | 21.01.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 26.02.2014 |
Date and time of defence: | 02.02.2017 09:00 |
Date of electronic submission: | 19.12.2016 |
Date of proceeded defence: | 02.02.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Karel Minařík |
Advisors: | PhDr. Pavel Farkas, DiS. |
Guidelines |
S nárůstem počtu dotykových mobilních zařízení, jako jsou mobilní telefony a tablety, se postupně mění návyky uživatelů i proces navrhování rozhraní (User Interface - UI). Výkon a nové možnosti těchto zařízení umožňují využívat animací, které přebírají funkci statických grafických prvků v rozhraní, jako vodítek pro lepší uživatelský zážitek. Cílem této práce je zkoumání možností aplikace těchto prvků, a především vliv na uživatele s různými mentálními modely při jejich užití v mobilních zařízeních. Zamýšlená osnova: 1. Úvod 2. Aspekty percepce uživatelského rozhraní 3. Animace v uživatelském rozhraní mobilních zařízení 4. Výzkum: Percepce animace v uživatelském rozhraní 5. Závěr Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., c2007, xxxv, 610 p. ISBN 04-700-8411-1. GONZALEZ, Cleotilde. Does animation in user interfaces improve decision making?. Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems common ground - CHI '96. New York, New York, USA: ACM Press, 1996, s. 27-34. DOI: 10.1145/238386.238396. Dostupné z: http://portal.acm.org/citation.cfm?doid=238386.238396 HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4. HUHTALA, Jussi, Ari-Heikki SARJANOJA, Jani MÄNTYJÄRVI, Minna ISOMURSU a Jonna HÄKKILÄ. Animated UI transitions and perception of time. Proceedings of the 28th international conference on Human factors in computing systems - CHI '10. 2010, s. 565-579. DOI: http://dx.doi.org/10.1145/1753326.1753527. KRASNER. Motion graphic design: applied history and aesthetics. Third edition. Oxford: Focal. ISBN 02-408-2113-0. KUNIAVSKY, Mike a Elizabeth GOODMAN. Observing the user experience: a practitioner's guide to user research. 2nd ed. Morgan Kaufmann, 2006. ISBN 01-238-4869-5. TIDWELL, Jenifer. Designing interfaces. 2nd ed. Sebastopol: O'Reilly, c2011, xxv, 547 s. ISBN 978-144-9379-704. |