Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Plakát a leták v knihovně - vývoj a příklady užití
Thesis title in Czech: Plakát a leták v knihovně - vývoj a příklady užití
Thesis title in English: Poster and leaflet in the library - development and application examples
Key words: knihovny - knihovnické služby - archivace - marketingová komunikace - grafická propagace - plakát - leták - ICT
English key words: libraries - librarian services - archiving - marketing communication - graphic promotion - poster - leaflet - ICT
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Radka Římanová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 01.04.2014
Date of assignment: 01.04.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.07.2014
Date and time of defence: 04.09.2015 09:00
Date of electronic submission:02.07.2015
Date of proceeded defence: 04.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Ing. Radka Johnova, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce bude zmapovat vývoj v tvorbě plakátu a letáku a popsat způsoby jejich využití při propagaci činnosti knihovny.
Práce bude obsahovat jak část teoretickou, tak část praktickou.
Teoretická část bude zaměřena na vývoj plakátu v historickém kontextu a na jeho úlohu v rámci strategie marketingové komunikace.
Praktická část bude ve vybrané knihovně sledovat k jakým účelům je tento druh reklamy především využíván a také to, jak byla ovlivněna jeho tvorba i samotné uplatnění po nástupu informačních technologií. Součástí budou též informace o tom, v jakém rozsahu a za jaké období jsou plakáty a letáky v knihovnách uchovávány.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.

Předběžná osnova
1. Úvod
2. Teoretická část
2.1. Vývoj plakátu a letáku
2.2. Plakát a leták v marketingové komunikaci
3. Praktická část
3.1. Nejčastější způsoby užití plakátu a letáku při propagaci knihovny
3.2. Vliv ICT na tvorbu a produkci plakátů a letáků
3.3. Způsob archivace
4. Závěr
References
BORCHARDT, Peter. Marketing pro veřejné knihovny. 1. české vyd. Praha : Národní knihovna v Praze, 1994. ISBN 8070501731.
Čtenář: Měsíčník pro práci s knihou. Praha: A.L.L. Production. ISSN 0011-2321.
DABNER, David. Grafický design v praxi. Praha: Slovart, 2004, 128 s. ISBN 80-720-9597-8.
KROUTVOR, Josef. Poselství ulice: z dějin plakátu a proměn doby. Praha : Comet, 1991.
VLČEK, Tomáš. Současný plakát. 2., přeprac. vyd. Praha : Odeon, 1979.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html