Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Knihy přání a stížností v knihovně – příklady užití a efektivity
Thesis title in Czech: Knihy přání a stížností v knihovně – příklady užití a efektivity
Thesis title in English: A complaints book in the library - examples of the use and effectiveness
Key words: knihovny, knihovní fond, pochvaly, připomínky, stížnosti, uživatelé, zjišťování informačních potřeb
English key words: libraries, library collection, compliments, comments, complaints, users, identifying information needs
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Radka Římanová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 01.04.2015
Date of assignment: 01.04.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.06.2015
Date and time of defence: 05.09.2016 09:00
Date of electronic submission:30.07.2016
Date of proceeded defence: 05.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se bude zabývat příkladem užití a efektivitou knih přání a stížností ve veřejných knihovnách. Cílem bakalářské práce je na základě prozkoumání a porovnání praxe 3 knihoven provést formální a obsahovou analýzu zápisů. Sledována bude i reakce knihoven na podněty. V závěru práce bude kriticky popsán výsledek komparace a posouzen z hlediska kvality komunikace knihoven s uživateli. Zkoumání bude provedeno v Národní knihovně České republiky, Městské knihovně v Praze a Krajské knihovně v Pardubicích.

Předběžná osnova
1. Úvod
2. Typy knih přání a stížností
3. Formální kritéria zápisů – místo zápisu, formy zápisu, stížnosti nebo poděkování
4. Obsahová kritéria zápisů - prostředí, podmínky poskytování služeb, změny, lidé
5. Reakce knihoven na podněty a připomínky
6. Závěr

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
Hemola, Hanuš a Tafatová, Věra. Půlstoletí tváře knihovny v zrcadle času = the National Library in the mirror of half a century. Knihovny současnosti 2013: sborník z 21. konference, konané ve dnech 10.-12. září 2013 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci. Ostrava: Sdružení knihoven ČR, 2013. s. 118-125. ISBN 978-80-86249-68-1. Dostupné také z:http://www.sdruk.cz/data/xinha/sdruk/ks2013/Sbornik2013.pdf.
Kašpárková, Šárka. Pochvaly, připomínky i-- ve veřejné knihovně = Compliments, comments and-- in public library. Knihovny současnosti 2013: sborník z 21. konference, konané ve dnech 10.-12. září 2013 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci. Ostrava: Sdružení knihoven ČR, 2013. s. 72-75. ISBN 978-80-86249-68-1. Dostupné také z:http://www.sdruk.cz/data/xinha/sdruk/ks2013/Sbornik2013.pdf.
Hernon, Peter a Matthews, Joseph R. Listening to the customer. Santa Barbara: Libraries Unlimited, 2011. xiii, 201 s. ISBN 978-1-59884-799-4.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html