Boty v díle Vincenta van Gogha Nové interpretace od Derridy k dnešku
Thesis title in Czech: | Boty v díle Vincenta van Gogha Nové interpretace od Derridy k dnešku |
---|---|
Thesis title in English: | Shoes in van Gogh's oeuvre New interpretationes from Derrida to present day |
Key words: | van gogh, derrida, heidegger, schapiro |
English key words: | van gogh, derrida, heidegger, schapiro |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Art History (21-UDU) |
Supervisor: | prof. PhDr. Lubomír Konečný |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.09.2013 |
Date of assignment: | 23.09.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 21.08.2014 |
Date and time of defence: | 04.02.2015 09:00 |
Date of electronic submission: | 20.08.2014 |
Date of proceeded defence: | 04.02.2015 |
Submitted/finalized: | committed by worker on behalf on and finalized |
Opponents: | prof. PhDr. Roman Prahl, CSc. |
Guidelines |
V práci se zabývám reflexí interpretací van Goghova obrazu Pár bot, které byly obrazu věnovány od vystoupení francouzského filosofa Jacquese Derridy až k dnešku. Práci doplňují dva exkurzy, kde se zabývám specifickými problémy tvorby van Gogha. |
References |
POUŽITÁ LITERATURA
ARENDTOVÁ Hannah: Vita activa, Praha 2009 ARNOLD Matthias: Duktus und Bildform bei Vincent van Gogh, Heidelberg 1973 BADT Kurt: Farbenlehre van Goghs, Köln 1981 BAKOŠ: Periféria a symbolický skok, Bratislava 2000 BATCHEN: Van Goghs Schuhe. Ein Streitgespach, Leipzig 2009 BENJAMIN Walter: Teoretické pasáže, Praha 2011 BENJAMIN: Ursprung des deutschen Trauerspiel, in: idem, Gesammelte Schriften I.1, Frankfurt am Main 1972 BIEMEL Walter: Martin Heidegger, Praha 1995 BIEMEL: Zur Deutung der Polyperspektivität bei Picasso, in: Philosophische Jahrbuch der Goerresgesellschaft, LXXIV, 1966 BOEHM Gottfried (ed.): Der Grund. Das Feld des Sichtbaren, München 2012 BRUNETTE Peter, WILLS David: Deconstruction and the visual arts, Cambridge 1994 BURGER Fritz: Cézanne und Hodler. Einfürung in die Probleme der Malerei der Gegenwart, München 1918 CARLYLE Thomas: Sartor resartus, London 1967 CÉZANNE Paul: Dopisy, svědectví přátel, Praha 1967 ČERNÝ Václav: Soustavný přehled obecných dějin literatury naší vzdělanosti IV, Praha 2009 DELACROIX Eugene: Deník, Praha 1956 DERRIDA Jacques: Gramatológia, Bratislava 1999 DERRIDA Jacques: Margins of Philosophy, Chicago 1982 DERRIDA Jacques: Mémoires d’aveugle. L’autopotrait et autres ruines, Paris 1991 DERRIDA Jacques: Spectres de Marx, Paris 1993 DERRIDA Jacques: Texty k dekonstrukci, Bratislava 1993 DERRIDA Jacques: The Truth in Painting, Chicago 1987 DVOŘÁK Max: Listy o životě a umění, Praha 1943 ECO Umberto: Meze interpretace, Praha 2004 GONCOURT Edmond&Jules: Die Kunst des Achtzenten Jahrhunderts, Leipzig 1908 FEIST Peter: Impressionismus und Neurokoko, in: idem: Künstler, Kunstwerk und Gesellschaft, Dresden 1978 FLORENSKIJ Pavel Aleksandrovič: Analiz prostranstvennosti v chudoževstvenno-izobrazitelnych proizvedenijach, Moskva 1993 FRANCASTEL Pierre: Historia de la pintura francesa, Madrid 1970 FREY Dagobert: Das Zeitproblem in der Bildkunst, in: idem: Bausteine zu einer Philosophie der Kunst, Darmstadt 1976 FROMENTIN Eugene: Staří mistři, Praha 1957 GADAMER Hans Georg: Pravda a metoda, Praha 2010 GASHÉ Rodolphe: The of the Mirror, Derrida and the Philosophy of Reflection, Cambridge Mass., 1986 GOGH Vincent van: Dopisy (Zdeněk Hlaváček ed.), Praha 1956 The Complete Letters of Vincent van Gogh I-III, London GONZÁLEZ GARCÍA Ángel: Roma en cuatro pasos seguido de algunos avisos urgentes sobre decoración de interiores y coleccionismo, Madrid 2011 HEIDEGGER Martin: Bytí a čas, Praha 2008 HEIDEGGER Martin: Původ uměleckého díla, in: Orientace 1968/1969 HEIDEGGER Martin: Rozhovory k osmdesátým narozeninám, Praha 2013 HETZER Theodor: Zur Geschichte des Bildes von der Antike bis Cézanne, München 1998 HOFMANN: Grundlagen der modernen Kunst, Stuttgart 1966 HORYNA Mojmír: Umělecké dílo jako rozvrh, in: Milena BARTLOVÁ (ed.): Dějiny umění v české společnosti, Praha 2004, 74-90 HOUSE John: Impressionism: Paint and Politics, London 2004 CHVATÍK Květoslav: Strukturální estetika, Brno 2001 IMDAHL Max: Farbe. Kunsttheoretische Reflexionen in Frankreich, München 1988 ISER Wolfgang: Jak se dělá teorie, Praha 2009 JAMESON Fredrick: Postmodernism, or the Cultural Logic of Late Capitalism, Cambridge Mass. 1991 KELLY Michael: Iconoclasm in Aesthetics, Cambridge Mass. 2003 KOVÁRNA František: Malířství ornamentální a obrazové. Příspěvek k určení výtvarné funkce předmětu, Praha 1934 KULTERMANN Udo: Historia de la historia del arte, Madrid 1996 LAGARDE André, MICHARD Laurent: Francouzská literatura 18. století, Praha 2008 LAMAČ Miroslav: Myšlenky moderních malířů, Praha 1989 MANN Paul de: Rétorika temporality, in: Vlastimil ZUSKA (ed.): Umění, krása, šeredno. Praha 2004 MATOUŠEK Alexandr: Vnitřek les a lesní charaktery, Praha 2007 MANDGEN Eva (ed.): In Perfect Harmony, Bild + Rahmen 1850-1920, Amsterdam 1995 MICHAJLOVIČ, Peter, ZUSKA, Vlastimil: Znaky, obrazy a stíny slov, Praha 2009 MOKREJŠ Antonín: Projekt filosofie a problém estetiky, in: Orientace 1969 MUKAŘOVSKÝ Jan: Studie z estetiky, Praha 1966 MÜNCHBERG Katharina: Wahrheit und Bild. Zur Kunstphilosophie Heideggers und Derridas, in: Heinz DRÜGH (ed.): Behext von Bildern? Ursachen, Funktionen und Perspektiven der textuellen Faszination durch Bilder, Heidelberg 2011 NAREDI-RAINER (ed.) Paul von: Haupwerke der Kunstgeschichtsschreibung, Stuttgart 2010 NEBESKÝ Václav: Smysl modernosti, Praha 2001 NOVÁK Aleš (rec.): Otto Pöggeler: Bild und Technik. Heidegger, Klee und die moderne Kunst, in: Reflexe XXVI, 2004. OWENS: Representation, Appropriation and Power, in: Art in America 1982, 9-21 PANOFSKY Erwin: Father Time, in: idem: Studies in Iconology, New York 1962 PANOFSKY Erwin: Význam ve výtvarném umění, Praha 1981 PATTISON: Routledge philosophy guidebook to the later Heidegger, New York 2000 PERNIOLA Mario: Estetika 20. století, Praha 2006 PLINIUS: Kapitoly o přírodě, Praha 1974 Schapiro Meyer: Theory and Philosophy of Art: Style, Artist, and Society, New York 1974 SINGH Raj: Heidegger and the World in an Artwork, in: The Journal of Aesthetics and Art Criticism IIL, 1990 RAPHAEL Max: Von Monet zu Picasso. Grundzüge einer Ästhetik und Entwincklung der modernen Malerei, Frankfurt am Main 1989 REZEK Petr: K teorii plastičnosti, Praha 2011 RÖSCH Thomas: Kunst und Dekonstruktion. Serielle Ästhetik in den Texten von Jacques Derrida, Wien SCHAPIRO Meyer: Dílo a styl (Karel Srp ed.), Praha 2006 SCHAPIRO Meyer: Theory and Philosophy of Art, New York 1994 SCHEFFLER Karl: Das Phänomen der Kunst, München 1952 SUTHOR Nicola: Bravura: Virtuosität und Mutwilligkeit in der Malereider frühen Neuzeit, München 2010 ŠKLOVSKIJ Viktor: Teorie prózy, Praha 2003 TARASOV Jurij: Gollandskij pejzaž XVII veka, Moskva 1983 USPENSKIJ Boris Andrejevič: Poetika kompozice, Brno 2008 USPENSKIJ Boris Andrejevič: Semiotika iskusstva, Moskva 1995 TOMÁS: Formas artísticas y sociedad de las masas. Elementos para una genealogía del gusto: el entresiglos XIX-XX, Madrid 2001 VASARI Giorgio: Životy nejvýznamnějších malířů, sochařů a architektů I,II, Praha 1977 VOLAVKA Vojtěch: Malba a malířský rukopis, Praha 1939 VOLAVKA Vojtěch: Malířský rukopis ve francouzském obraze nové doby, Praha 1934 VRABEC Martin (ed.): Filosofické reflexe umění, Praha 2010 WALKER John: Van Gogh studies, five critical essays, London 1981 WETZEL Michael: Die Wahrheit nach der Malerei, München 1997. WITTLICH Petr: Umění a život, doba secese, Praha 1989 WYSS Beat: Vom Bild zum Kunstsystem, Köln 2006 ZUSKA Vlastimil: Čas v možných světech obrazu, Praha 1993 ŽEGIN Lev Fjodorovič: Jazyk malířského díla, Praha 1980 |