Istvan Kantor: portrét performera
Thesis title in Czech: | Istvan Kantor: portrét performera |
---|---|
Thesis title in English: | Istvan Kantor: Portrait of the Performer |
Key words: | Istvan Kantor, performance, neoismus, mail art, multiidentita, krev, graffiti, teorie divadla |
English key words: | Istvan Kantor, Performance, Neoism, Mail art, Multiidentity, Blood, Graffiti, Theatre theory |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Departement of Theatre Studies (21-KDV) |
Supervisor: | doc. Mgr. Martin Pšenička, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.09.2013 |
Date of assignment: | 24.09.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 16.06.2014 |
Date and time of defence: | 03.02.2015 09:00 |
Date of electronic submission: | 08.01.2015 |
Date of proceeded defence: | 03.02.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Alena Sarkissian, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce si klade za cíl představit jednoho ze zakládajících členů neoistického hnutí, kontroverzního multimediálního performera Istvana Kantora. Práce se bude soustředit na jeho přístup k performanci a umění s ohledem na politický, historický a teoretický kontext. |
References |
Fischer-Lichte, E. Estetika performativity. Přel. Markéta Polochová. Mníšek pod Brdy: Na konári, 2011. 336 s.
Fortier, M. Theory/Theatre: an introduction. London: Routledge, 2004. 266 s. Gajdoš, J. Od inscenace k instalaci, od herectví k performanci.Praha: KANT, 2010. 198 s. Gajdoš, J. Postmoderné podoby divadla. Brno: Větrné mlýny, 2001. 159 s. Hulec, V. Skoč do propasti!: dialogy s démony českého divadla. Praha: Pražská scéna, 2000 |