Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Thesis title in Czech: Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Thesis title in English: Grammar school’s libraries and their activites for reading development and information literacy education
Key words: školní knihovny, knihovnické služby, čtenářství, čtenářská gramotnost, informační gramotnost, výzkumy čtenářské gramotnosti, Česká republika, Švédsko
English key words: school libraries, library services, reading, reading literacy, information literacy, reading literacy studies, Czech Republic, Sweden
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.09.2013
Date of assignment: 17.10.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.11.2013
Date and time of defence: 14.09.2015 09:00
Date of electronic submission:29.07.2015
Date of proceeded defence: 14.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce se bude zabývat rozvojem čtenářství a informační gramotnosti žáků gymnázií v České republice a ve Švédsku. První část bude teoretická, kde budou popsány metody rozvoje čtenářství a informačního vzdělávání na gymnáziích. V druhé části práce bude proveden průzkum obecné úrovně školních knihoven v České republice a ve Švédsku z webových stránek knihoven. Ve třetí části budou porovnány dvě konkrétní knihovny, jedna švédská a jedna česká, a jejich aktivity týkající se podpory čtenářství a informačního vzdělávání.
1. Úvod
2. Metody rozvoje čtenářství a informačního vzdělávání na gymnáziích
3. Situace školních knihoven v České Republice a ve Švédsku
4. Porovnání jedné české a švédské knihovny
5. Závěr
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
VĚŘÍŠOVÁ, Irena a kol. Kudy vede cesta ke čtenáři?: rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. 1. vyd. Praha: GAC, 2007. 218 s. ISBN 978-80-254-0669-4.

ŠLAPAL, Miloš a kol. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Vyd. 1. Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín, 2012. 144 s. ISBN 978-80-905036-8-7.

WILDOVÁ, Radka, ed. Rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti: příklady dobré praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 59 s. ISBN 978-80-7290-580-5.

Teaching reading in Europe: contexts, policies and practices. Brussels: Education, audiovisual and culture executive agency, 2011. 206 s. ISBN 978-92-9201-179-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html