Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Thesis title in Czech: | Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku |
---|---|
Thesis title in English: | Grammar school’s libraries and their activites for reading development and information literacy education |
Key words: | školní knihovny, knihovnické služby, čtenářství, čtenářská gramotnost, informační gramotnost, výzkumy čtenářské gramotnosti, Česká republika, Švédsko |
English key words: | school libraries, library services, reading, reading literacy, information literacy, reading literacy studies, Czech Republic, Sweden |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 17.09.2013 |
Date of assignment: | 17.10.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.11.2013 |
Date and time of defence: | 14.09.2015 09:00 |
Date of electronic submission: | 29.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Guidelines |
Práce se bude zabývat rozvojem čtenářství a informační gramotnosti žáků gymnázií v České republice a ve Švédsku. První část bude teoretická, kde budou popsány metody rozvoje čtenářství a informačního vzdělávání na gymnáziích. V druhé části práce bude proveden průzkum obecné úrovně školních knihoven v České republice a ve Švédsku z webových stránek knihoven. Ve třetí části budou porovnány dvě konkrétní knihovny, jedna švédská a jedna česká, a jejich aktivity týkající se podpory čtenářství a informačního vzdělávání. 1. Úvod 2. Metody rozvoje čtenářství a informačního vzdělávání na gymnáziích 3. Situace školních knihoven v České Republice a ve Švédsku 4. Porovnání jedné české a švédské knihovny 5. Závěr Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
VĚŘÍŠOVÁ, Irena a kol. Kudy vede cesta ke čtenáři?: rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. 1. vyd. Praha: GAC, 2007. 218 s. ISBN 978-80-254-0669-4. ŠLAPAL, Miloš a kol. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Vyd. 1. Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín, 2012. 144 s. ISBN 978-80-905036-8-7. WILDOVÁ, Radka, ed. Rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti: příklady dobré praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 59 s. ISBN 978-80-7290-580-5. Teaching reading in Europe: contexts, policies and practices. Brussels: Education, audiovisual and culture executive agency, 2011. 206 s. ISBN 978-92-9201-179-6. |