Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Analýza nákupního chování ve vztahu k elektromobilům
Thesis title in Czech: Analýza nákupního chování ve vztahu k elektromobilům
Thesis title in English: Analysis of Buying Behavior of Electric Vehicles
Key words: elektromobil; nákupní chování; teorie difuze inovací, teorie vysvětlující chování, kvalitativní sociologické šetření, kvantitativní sociologické šetření
English key words: electric vehicles; consumer behaviour; theory of diffusion of innovations; theories explaining behavior; qualitative sociological survey; quantitative sociological survey
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Sociology (21-KSOC)
Supervisor: Mgr. Iva Zvěřinová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.06.2013
Date of assignment: 27.06.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.07.2013
Date and time of defence: 24.06.2015 09:30
Date of electronic submission:10.05.2015
Date of proceeded defence: 24.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Ing. Josef Vlček, CSc.
 
 
 
Advisors: PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.
Guidelines
Diplomová práce se bude zabývat faktory, které ovlivňují nákup elektromobilů. Zvláštní pozornost bude věnována kontextovým faktorům (ekonomické, politické a sociální faktory). Cílem práce je za pomoci sociálně psychologických modelů popsat jak probíhá nákupní chování uživatelů elektromobilů a kdo tito uživatelé jsou. Dále má práce za úkol objasnit jaké mají uživatelé důvody ke koupi elektromobilů a jakým bariérám museli čelit.

Nejprve bude zpracována rešerše odborné literatury týkající se problematiky elektromobilů z pohledu společenských věd. V empirické části práce budou propojeny kvalitativní a kvantitativní metody. Bude provedeno kvalitativní šetření za pomoci polo-strukturovaných rozhovorů s uživateli elektromobilů. Rozsah zkoumaného vzorku bude přibližně 20 respondentů, kteří budou vybráni technikou snowball. Studie bude zaměřena na preference uživatelů, jejich postoje týkající se nákupu elektromobilů a hodnoty uživatelů především ve vztahu k životnímu prostředí. Hypotézy navržené na základě výstupu z kvalitativní studie budou testovány na datech z kvantitativního šetření.
References
Literatura:
Callon, M. (1986). The sociology of an actor-network: The case of the electric vehicle. Mapping the dynamics of science and technology, 23.

Cowan, R., & Hulten, S. (1996). Escaping lock-in: the case of the electric vehicle. Technological forecasting and social change, 53(1), 61-79.

Chan, C.C. (2013). The Rise & Fall of Electric Vehicles in 1828-1930: Lessons Learned. Proceedings of Proceedings of the IEEE. 206-212.

Chlond, B., Kagerbauer, M., Vortisch, P., & Wirges, J. (2012). Market Potential for Electric Vehicles from a Travel Behavior Perspective. In Transportation Research Board 91st Annual Meeting (No. 12-3306).

Kotler, P., & Keller, K. (2013). Marketing management. ([4. vyd.], 814 s.) Praha: Grada.

Koudelka, J. (1997). Spotřební chování a marketing. (1.vyd.) Praha: Grada.

Rogers, E. (2003). Diffusion of innovations. (5th ed., xxi, 551 p.) New York: Free Press.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html