Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním
Thesis title in Czech: Trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním
Thesis title in English: Training in cognitive functions for adults with psychotic disorders
Key words: trénink, kognitivní funkce, deficit, psychotická onemocnění, speciální andragogika
English key words: training, cognitive functions, deficit, psychotic disorders, special andragogy
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.06.2013
Date of assignment: 23.06.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 24.02.2014
Date and time of defence: 09.09.2015 10:00
Date of electronic submission:19.06.2015
Date of proceeded defence: 09.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PhDr. Pavel Mühlpachr, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato práce se bude zaměřovat na trénink kognitivních funkcí pro lidi s psychotickým onemocněním probíhající ve vybraných organizacích na území České republiky. Práce se bude zabývat charakteristikou psychotických onemocnění, jejich vlivem na kognitivní funkce a možnými způsoby, jakými mohou lidé s psychotickým onemocněním tyto funkce trénovat. Cílem této práce je zjistit, zda trénink kognitivních funkcí ve vybraných organizacích probíhá efektivně a navrhnout případné inovace, které by pomohly dosáhnout lepších výsledků.
Empirická část práce je realizována metodikou kvalitativní analýzy dat získaných z šetření realizovaného s několika klienty terapeutického centra Modré dveře a občanského sdružení Green Doors. Vybráni budou k šetření ti klienti, kteří trpí psychotickým onemocněním a absolvují v rámci těchto center trénink kognitivních funkcí.

1. Základní pojmy
1.1 Psychotická onemocnění
1.1.1 Příčiny psychotických onemocnění
1.1.2 Projevy psychotických onemocnění
1.1.3 Léčba psychotických onemocnění
1.1.4 Druhy psychóz
1.2 Kognitivní funkce
1.2.1 Členění kognitivních funkcí
1.2.2 Trénink kognitivních funkcí
2. Trénink kognitivních funkcí pro lidi s psychotickým onemocněním
3. Trénink probíhající ve vybraných zařízeních/institucích na území České republiky
3.1 Terapeutické centrum Modré dveře
3.2 Občanské sdružení Green doors
4. Kvalitativní šetření realizované s lidmi s psychotickým onemocněním
4.1 Metodologie šetření
4.2 Průběh šetření
4.3 Výstupy šetření
5. Zhodnocení probíhajícího tréninku kognitivních funkcí a návrh případných inovací
References
NAKONEČNÝ, Milan. Lexikon psychologie. 1. vyd. Praha: Vodnář, 1995. ISBN 80-852-5574-X.
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 774 s. ISBN 80-717-8303-X.
KALINA, Kamil. Jak žít s psychózou. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-717-8563-6.
MALÁ, Eva. Schizofrenie v dětství a adolescenci. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 194 s. ISBN 80-247-0737-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 204 s. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2914-5.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 263 s. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 318 s. ISBN 978-802-4732-350.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
SIMS, Andrew C. Symptoms in the mind: an introduction to descriptive psychopathology. 3rd ed. Philadelphia: Saunders. ISBN 07-020-2627-1.
KNOWLES, Malcolm S. The modern practice of adult education: from pedagogy to andragogy. Rev. and Updated. Chicago: Follett Pub. Co., c1980, 400 p. ISBN 06-958-1472-9.
KNOWLES, Malcolm S., Elwood F. HOLTON a Richard A. SWANSON. The adult learner: the definitive classic in adult education and human resource development. 6th ed. Boston: Elsevier, c2005, xii, 378 p. ISBN 07-506-7837-2.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html