Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Kompetence učitelů pro řešení šikany
Thesis title in Czech: Kompetence učitelů pro řešení šikany
Thesis title in English: Competence of teachers to deal bullying
Key words: Šikana, řešení šikany, vzdělávání učitelů, kompetence učitelů, prevence šikany
English key words: Bullying, deal with bullying, teacher education, competence of teachers, bullying prevention
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.06.2013
Date of assignment: 19.06.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 05.08.2013
Date and time of defence: 27.01.2016 00:00
Date of electronic submission:11.12.2015
Date of proceeded defence: 27.01.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Teoretická část práce se bude zabývat šikanou, jejími projevy, způsoby a možnostmi jejího řešení. V této části budou také zmíněny organizace a instituce, které se specializují na řešení problémů spojených se šikanou. Dále bude mapován obsah vzdělávání pedagogů s důrazem na získávání teoretických znalostí a praktických dovedností umožňujících pedagogům řešit šikanu.

V empirické části práce se bude provádět průzkum na různých školách, kde se budou zjišťovat názory učitelů na vzdělání pedagogů v oblasti řešení šikany. Průzkum bude zaměřen na zodpovězení otázek, zda toto vzdělání pedagové považují za dostatečné, jakým způsobem se dále vzdělávají, jakými způsoby šikanu řeší a s jakými organizaci při řešení šikany ve škole spolupracují.
References
EYRE, Linda. Jak naučit děti hodnotám. 1. vyd. Praha : Portál, 2000, 160 s. ISBN 80-7178-360-9

FIELDOVÁ, Evelyn. Jak se bránit šikaně : Praktický rádce pro děti, rodiče i učitele. 1. vyd. Praha : Ikar, 2009, 312 s. ISBN 978-80-249-1176-2

GAJDOŠOVÁ, Eva; HERÉNYIOVÁ, Gabriela. Rozvíjení emoční inteligence žáků : Prevence šikanování, intolerance a násilí mezi dospívajícími. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-115-8

JOCELYNE, Robert. Nenech si to líbit!: Ochrana dítěte před sexuálním zneužitím. 1. vyd. Praha : Portál, 2013, 96 s. ISBN 978-80-262-0340-7

KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování : Cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách. 1. vyd. Praha : Portál, 2001, 255 s. ISBN 80-7178-513-X

KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5

KOLÁŘ, Michal. Skrytý svět šikanování ve školách : příčiny, diagnostika a praktická pomoc. 1. vyd. Praha : Portál, 1997, 128 s. ISBN 80-7178-123-1

PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 5. vyd. Praha : Portál, 2008, 380 s. ISBN 978-80-7367-427-4

VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků : metodické náměty k realizaci průřezových témat. 1. vyd. Praha : Portál, 2008, 128 s. ISBN 978-80-73-67-386-4
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html