Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Metody a principy práce s tělem pro sebereflexi a osobnostní rozvoj
Thesis title in Czech: Metody a principy práce s tělem pro sebereflexi a osobnostní rozvoj
Thesis title in English: Methods and principles of self-reflection and personal development
Key words: Edukace, tělo, embodiment, fenomenologie, rozvoj osobnosti, somatické disciplíny, osobnostně sociální výchova
English key words: Education, body, embodiment, phenomenology, personal development, somatic disciplines, personal social development
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.06.2013
Date of assignment: 19.06.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.06.2015
Date and time of defence: 14.09.2015 09:30
Date of electronic submission:29.06.2015
Date of proceeded defence: 14.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Guidelines
Práce se zabývá tématem vnímání vlastního těla a jeho souvislostí se sebereflexí – zejména vnímáním vlastní osobnosti, a to v kontextu školní edukace. Jedná se zejména o přehledovou studii, která představuje tzv. pedagogiku embodimentu (neboli pedagogiku vtěleného učení). Ve druhé části práce pojmenováváme hlavní principy vtěleného učení a jejich význam pro sebereflexi. Použitou metodou je umělecký výzkum, který potvrzuje význam vtěleného učení pro rozvoj osobnosti a popisuje principy, metody a přístupy, které umožňují realizovat vtělené učení. Práce je tak přínosem pro reálnou edukační praxi v tématu osobnostního rozvoje coby průřezového tématu RVP.
References
JOHNSON, Mark. Philosophy in the flesh: the embodied mind and its challenge to Western thought. New York: Basic Books, 1999, xiv, 624 p. ISBN 04-650-5673-3.
VARELA, Francisco J, Evan THOMPSON a Eleanor ROSCH. The embodied mind: cognitive science and human experience. 1st pbk ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1993, xx, 308 s. ISBN 02-627-2021-3.
MERLEAU-PONTY, Maurice. Fenomenologie vnímání. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 2013, 559 s. Knihovna novověké tradice a současnosti (Oikoymenh), sv. 81. ISBN 978-807-2984-855.
HEIDEGGER, Martin. Bytí a čas. 2., opr. vyd. Praha: Oikoymenh, 2002, 487 s. Knihovna novověké tradice a současnosti, sv. 10. ISBN 80-729-8048-3.
O'LOUGHLIN, Marjorie. Embodiment and education: exploring creatural existence. Dordrecht: Springer, 2006, 189 p. ISBN 978-140-2045-882.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html