Metody a principy práce s tělem pro sebereflexi a osobnostní rozvoj
Thesis title in Czech: | Metody a principy práce s tělem pro sebereflexi a osobnostní rozvoj |
---|---|
Thesis title in English: | Methods and principles of self-reflection and personal development |
Key words: | Edukace, tělo, embodiment, fenomenologie, rozvoj osobnosti, somatické disciplíny, osobnostně sociální výchova |
English key words: | Education, body, embodiment, phenomenology, personal development, somatic disciplines, personal social development |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.06.2013 |
Date of assignment: | 19.06.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.06.2015 |
Date and time of defence: | 14.09.2015 09:30 |
Date of electronic submission: | 29.06.2015 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Guidelines |
Práce se zabývá tématem vnímání vlastního těla a jeho souvislostí se sebereflexí – zejména vnímáním vlastní osobnosti, a to v kontextu školní edukace. Jedná se zejména o přehledovou studii, která představuje tzv. pedagogiku embodimentu (neboli pedagogiku vtěleného učení). Ve druhé části práce pojmenováváme hlavní principy vtěleného učení a jejich význam pro sebereflexi. Použitou metodou je umělecký výzkum, který potvrzuje význam vtěleného učení pro rozvoj osobnosti a popisuje principy, metody a přístupy, které umožňují realizovat vtělené učení. Práce je tak přínosem pro reálnou edukační praxi v tématu osobnostního rozvoje coby průřezového tématu RVP. |
References |
JOHNSON, Mark. Philosophy in the flesh: the embodied mind and its challenge to Western thought. New York: Basic Books, 1999, xiv, 624 p. ISBN 04-650-5673-3.
VARELA, Francisco J, Evan THOMPSON a Eleanor ROSCH. The embodied mind: cognitive science and human experience. 1st pbk ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1993, xx, 308 s. ISBN 02-627-2021-3. MERLEAU-PONTY, Maurice. Fenomenologie vnímání. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 2013, 559 s. Knihovna novověké tradice a současnosti (Oikoymenh), sv. 81. ISBN 978-807-2984-855. HEIDEGGER, Martin. Bytí a čas. 2., opr. vyd. Praha: Oikoymenh, 2002, 487 s. Knihovna novověké tradice a současnosti, sv. 10. ISBN 80-729-8048-3. O'LOUGHLIN, Marjorie. Embodiment and education: exploring creatural existence. Dordrecht: Springer, 2006, 189 p. ISBN 978-140-2045-882. |