Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Osvojování francouzštiny v zájmových kursech Francouzsko-českého klubu v Kladně.
Thesis title in Czech: Osvojování francouzštiny v zájmových kursech Francouzsko-českého klubu v Kladně.
Thesis title in English: Acquisition of French in language courses in French-Czech club in Kladno.
Key words: francouzština, didaktika, Francouzsko-český klub, zájmové jazykové kursy, osvojování cizího jazyka
English key words: French language, didactics, French-Czech club, language courses as a hobby, foreign language acquisition
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Romance Studies (21-URS)
Supervisor: PhDr. Hana Loucká, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.06.2013
Date of assignment: 18.06.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.07.2013
Date and time of defence: 28.01.2015 09:30
Date of electronic submission:28.12.2014
Date of proceeded defence: 28.01.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Olga Nádvorníková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1. část
Náplň a cíl aktivit Francouzsko-českého klubu.

2. část
Osvojování francouzštiny v zájmových kurzech:
- charakteristika publika a jeho motivace
- typy kurzů; komunikativní, jazykové a civilizační cíle
- charakteristika, popř. srovnání používaných českých a francouzských učebnic francouzštiny z hlediska metodologických východisek a se zřetelem k potřebám českého publika (metodologické zpracování, strukturace učiva, gradace a prezentace učiva vzhledem k typu publika)

3. část
Návrh využití konkrétní lekce francouzské učebnice a návrh přípravy na jednu vyučovací hodinu vzhledem ke konkrétnímu publiku
References
ABRY, D.: Manuels de FLE: un choix délicat, Le Francais dans le Monde, n°363, p.21-23, 2009
BEACCO, J.-C.: L'Approche par compétences dans l'enseignement des langues, Didider, Paris, 2007
BESSE, H., PORQUIER, R.: Grammaire et didactique des langues, Hatier, Paris, 1984
CUQ, J.-P.: Une introduction a la didactique de la grammaire en francais langue étrangere, Didier/Hatier, Paris, 1996
CALLAMAND, M.: Grammaire vivante du francais langue étrangere, Larousse, Paris, 1987
CALLAMAND, M.: Exercices d'apprentissage, Larousse, Paris, 1989
COURTILLON, J.: Elaborer un cours de FLE, Hachette, Paris, 2002
JANÍKOVÁ, V.: Učebnice cizích jazyků a autonomní učení, Cizí jazyky, r. 50, č. 4, str. 130, 2006/2007
JELÍNEK, S.: Koncepční otázky učebnic cizích jazyků, Cizí jazyky, r. 50, č. 4, str. 126, 2006/2007
MONNERIE, A.: Le Francais au présent, Didier/Hatier, Paris, 1987
(DE) SALINS, G.: Grammaire pour l'Enseignement /Apprentissage du FLE, Didier/Hatier, Paris, 1996
(DE) SALINS, G. - Place des apprenants et place des savoir-faire enseignants dans les grammaires de FLE, in Langue Francaise, N°131, p. 23-37
PUREN, Ch.: La perspective actionnelle. Ves une nouvelle cohérence didactique, Le Francais dans le Monde, n°348, p. 42
Le CECR et ses applications. Grille d'analyse de manueles de FLE, Le Francais dans le Monde, n°352, p. 86-87
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html