Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Klíčové kompetence pracovníků svobodných organizací a jejich rozvoj
Thesis title in Czech: Klíčové kompetence pracovníků svobodných organizací a jejich rozvoj
Thesis title in English: Key competencies of employees of democratic organizations and their development
Key words: svoboda v práci, organizace, kompetence, práce, rozvoj
English key words: freedom at work, organizations, competencies, work, development
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: Mgr. Ing. Stanislav Háša, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 13.06.2013
Date of assignment: 13.06.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.07.2013
Date and time of defence: 17.06.2015 08:00
Date of electronic submission:18.05.2015
Date of proceeded defence: 17.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Pavol Frič, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je identifikovat klíčové pracovní návyky, které jsou potřebné pro adaptaci a plnohodnotné fungování pracovníků v konkrétních organizacích, které vykazují charakteristiky svobodných společností. Dalším cílem je potom ověření možností získání a rozvoje těchto návyků se zaměřením na jejich rozvoj mimo pracovní prostředí. Klíčové návyky budou identifikovány analýzou odborných zdrojů a empirickým šetřením ve svobodných organizacích. Možnost získávání těchto návyků bude ověřována analýzou činnosti vybraných mimopracovních institucí (škol, zájmových činností, dobrovolnictví, médií, apod.) a kvantitativním šetřením mezi jejich frekventanty. Předpokladem, který bude ověřován, je, zda musí jedinec disponovat specifickými návyky, aby mohl pracovat ve svobodné organizaci, které jsou odlišné od pracovních návyků očekávaných v tradičních organizacích. Hlavní výzkumnou otázkou je, zda se může jedinec připravit na práci ve svobodné organizaci, a případně jakým způsobem.
Návrh struktury práce:
1 Svobodné a tradiční organizace
2.1 Pracovní návyky
2.2 Rozvoj pracovních návyků
2 Požadované pracovní návyky ve svobodných organizacích
2.1 Empirické šetření požadavků manažerů
2.2 Analýza výsledků
3 Rozvoj požadovaných pracovních návyků ve svobodných organizacích
3.1 Možnosti získávání vybraných návyků
3.2 Kvantitativní šetření
3.3 Analýza výsledků
References
CARNEY, Brian M. a Isaac GETZ. Svoboda v práci. Praha : Peoplecomm, 2011. ISBN 978-80-904890-1-1.

CHVÁL, Martin, Hana KASÍKOVÁ a Josef VALENTA. Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2057-2.

COLLINS, James C. a Jerry I. PORRAS. Built to last: successful habits of visionary companies. New York: Harper Business, 1997. ISBN 0-88730-739-6.

DUBOIS, David D. a William J. ROTHWELL. Competency-based human resource management. 1st ed. Palo Alto : Davies-Black Pub., 2004. ISBN 0-89106-174-6.

Gallup Study: Feeling Good Matters in the Workplace. 2006. Gallup Management Journal[online]. 12. 1. 2006 [cit. 2012-03-03]. Dostupné z URL: http://gmj.gallup.com/content/20770/gallup-studyfeeling-good-matters-in-the.aspx

HANOUSKOVÁ, Kateřina. Kvalifikace podle potřeb doby. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2011. Vedoucí práce Miriam Kotrusová.

HORÁK, Josef. Modelování profesních kompetencí. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2011. Vedoucí práce Daniel Novák.

CHVÁL, Martin, Hana KASÍKOVÁ a Josef VALENTA. Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2057-2.

ILLERIS, Knud. International perspectives on competence development: developing skills and capabilities. London : Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-49210-2.

KRCHOVÁ, Karolina. Řízení kompetencí. Praha, 2007. Vedoucí práce Michaela Tureckiová.

KRIŠTOFOVÁ, Zuzana. Specifické nároky funkcí vedoucích pracovníků. Praha, 2008. Vedoucí práce Michaela Tureckiová.

MARINKA, Tomáš. Uznávání výsledků předchozího učení. Praha, 2009. Vedoucí práce Petr Byčkovský.
NOVOTNÝ, Petr a Magdolna BENKE. Pracoviště jako prostor k učení. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4918-5.

ULRICH, David. HR competencies: mastery at the intersection of people and business. Alexandria : Society for Human Resource Management, 2008. ISBN 978-1-58644-113-5.

VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Vyd. 1. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html