Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Česká krajní pravice v médiích a ve veřejném mínění
Thesis title in Czech: Česká krajní pravice v médiích a ve veřejném mínění
Thesis title in English: Czech far-right in massmedia and in public opinion
Key words: česká krajní pravice, mediální obraz, média, agenda setting, obsahová analýza, veřejné mínění
English key words: far-right movement, media representation, media, agenda setting, content analysis, public opinion
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Sociology (21-KSOC)
Supervisor: PhDr. Mgr. Petr Lupač, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.05.2013
Date of assignment: 30.05.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.12.2014
Date and time of defence: 05.02.2015 09:00
Date of electronic submission:17.12.2014
Date of proceeded defence: 05.02.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jan Sládek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je zachytit prezentaci krajně pravicové scény ve vybraných českých médiích za roky 2011-2013. Vybrané časové období reflektuje oživení českého krajně pravicového hnutí, související kauzy (žhářský útok ve Vítkově, nepokoje ve Šluknovském výběžku) a na nich navazující zvýšenou aktivitu různých uskupení, které byly reflektovány v obsahu médií. V práci se zaměřím na vztah médií a krajně pravicových uskupení, na medializaci hnutí a vytváření obrazu hnutí. K tomu použiji více metodologických nástrojů, mezi nimi mj. obsahovou analýzu. Dalším bodem práce bude sledování vývoje názorů české veřejnosti na specifická témata související s krajně pravicovou rétorikou, která podle očekávání budou častěji pokryta v médiích (imigranti, Romská menšina), a to na datech z výzkumu Naše společnost prováděném Centrem pro výzkum veřejného mínění. Samostatnou kapitolu práce budou tvořit události na Šluknovském výběžku, jež budu reflektovat jak obsahem v médiích, tak jednorázovým dotazníkovým šetřením provedeným CVVM.
References
1. Andrews, K. T., & Caren, N. (2010). Making the News: Movement Organizations, Media Attention, and the Public Agenda. American Sociological Review, 75(6), pp. 841-866.
2. Burack, C.; Snyder-Hall, R. C. (2012). Introduction: Right-Wing Populism and the Media. New Political Science, 34(4), pp. 439-454.
3. Croteau, D., Hoynes, W. (2003). Media/Society: Industries, Images, and Audiences. Thousand Oaks: Pine Forge Press.
4. Fowler, R. (1991). Language in the News: Discourse and Ideology in the Press. London: Routledge.
5. Jensen, K. B. (Ed.) (2002). A Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitative. Methodologies. London: Routledge.
6. Koopmans, R. (2004). Movements and media: Selection processes and evolutionary dynamics in the public sphere. Theory & Society, 33(3/4), pp. 367-391.
7. Mareš, M. (2003). Pravicový extremismus a radikalismus v ČR. Brno: Barrister & Principal.
8. McCombs, M. (2009). Agenda setting: Nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Praha: Portál.
9. McCurdy, P. (2012). Social Movements, Protest and Mainstream Media. Sociology Compass, 6(3), 244-255.
10. McQuail, D. (2007). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
11. Schultz, W.; Scherer, H.; Hagen, L. (2004). Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum.
12. Trampota, T.; Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html